BL491 Araştırma Projesi

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL491
Ad Araştırma Projesi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER


Dersin Amacı

Araştırma projesi dersi ile öğrencilere araştırma yapma, teorik olarak öğrenilen bilgileri pratiğe uygulama ve çalışmalarını sunma yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste; öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak, Biyolojiyi ilgilendiren konularda araştırma yapması,deneysel çalışmaları yürütmesi,tasarım yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ders notu

Notlar

ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoloji alanında kaynak taramayı kavrar
ÖÇ02 Biyoloji alanında bir sorunu çözmeye yönelik yöntem geliştirmeyi kavrar
ÖÇ03 Biyoloji alanında deneme kurar ve sonuçlarını analiz eder
ÖÇ04 Elde ettiği sonuçları veya araştırma sonuçlarını görsel olanakları kullanarak sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu seçimi için araştırma yapılır. Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Konuyla ilgili literatür araştırması Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
3 Araştırma projesinin konusunun belirlenmesi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
4 Konu seçimi için benzerlik araştırması yapılır Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Konuyla ilgili Cam malzemeler temin edilir Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Konuyla ilgili kimyasallar temin edilir Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Çalışmaların değerlendirilmesinde kullanılacak programlar belirlenir Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Çalışmanın yazım tekniği belirlenir Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Çalışmanın sunum tekniği belirlenir Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Projenin taslak Yazımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Projenin Yazımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Projenin sunumu ve teslimi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS