Genel Bilgi
Kod | BL453 |
Ad | Hayvnlarda Gelişme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı , Eşeyli üreyen canlılarda, döllenmiş bir yumurtadan (Zigot),üç boyutlu bir canlının nasıl meydana geldiğini ve oluşan tüm evrelerin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Gelişmenin moleküler temeli,yönetici genler,Homeobox,Homeo alan,Fushi tarazu,Nasobemia,Proteam projesi,Gelişme Modelleri;Kartopu ve Kromozomlar üzerinde yürüyüş modelerinin somut örnekleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
HAYVANLARDA GELİŞME FİZYOLOJİSİ DERS KİTABI Ç. Ü. Fen –Edebiyat Fakültesi Seri No : 221
Notlar
Noyan , A..(1993) : Fizyoloji, Anadolu Ü.Y: 8 Baskı , Meteksan , Ankara ; Gözükara , E .(1989) : Biyokimya. Ofset Repromat Ltd.Şti.,Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar |
ÖÇ02 | Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. |
ÖÇ03 | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini açıklar. |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetisini kavrar. |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilmesini açıklar |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilmesini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişmenin Evreleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Segmentasyon ve Gelişmedeki önemi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gelişmenin Genel Planı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Organizasyon ve Determinasyon | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İmajinal diskler ve gelecek haritası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Master genleri (Yönetici genler) ve Homeobox | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Moleküler Etki Mutasyonları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fushi tarazu,Nazobemia ve Siyam ikizleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gelişme Modelleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Homeobox Birliği ve Homea Alan | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Antennapedia ve Bithoraks Komplexi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Gelişmedeki Genellemeler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kök Hücre Çalışmaları ve Proteom Projesinin geleceği | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Son hafta tüm dersi içeren slayt gösterisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |