Genel Bilgi
Kod | BL467 |
Ad | Duyu Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere Duyu organları fizyolojisini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık Gözlerin morfolojisi: Bileşik gözler, bileşik gözün yapısı, görme için gerekli uyarma Memeli ve insanda göz fizyolojisi Akomodasyon, akomodasyon tipleri Ara sınav haftası Refraksiyon kusurları, renklerin görülmesi, renk körlüğü Periskopik, binoküler, ve stereoskopik görüşler, Kemoreseptörler, Memelilerde tatma ve koku alma duyusu Mekanik almaçlar, Basınç reseptörleri Ağrı reseptörleri Fonoreseptörler, Denge duyumları Isı duyusu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Power point sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Duyu Algısı, Duyuların Sınıflandırılması, Almaç tipi ve Uyaranları kavrar. |
ÖÇ02 | Fotoreseptörler, Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılığı kavrar. Farklı canlılarda görüş, bileşik gözler ve bileşik gözün yapısını kavrar. |
ÖÇ03 | Memeli ve insanda göz fizyolojisini kavrar. Akomodasyon, akomodasyon tipleri, Renk ve Boyut Görüşünü kavrar. İnsanda Görme Bozukluklarını kavrar. |
ÖÇ04 | Koku Alma Duyusu, Farklı Canlılarda koku almayı kavrar. İnsan burnunun yapısını kavrar. |
ÖÇ05 | Tat Alma Duyusu, Farklı Canlılarda Tat Almayı kavrar. İnsan Dilinin Yapısı, Papilla Tipleri, Tatları kavrar. |
ÖÇ06 | İşitme Duyusu, Farklı Canlılarda İşitmeyi kavrar. İnsan Kulağının Yapısı, İşitme Algısında Bozukluklarını kavrar. |
ÖÇ07 | Mekanoreseptörler, Dokunma Algısını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Duyu Algısı Duyuların Sınıflandırılması Almaç tipi ve Uyaranları kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Farklı Canlılarda Görüş Bileşik gözler, bileşik gözün yapısını kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Memeli ve insanda göz fizyolojisini kavrar. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akomodasyon, akomodasyon tipleri, Renk ve Boyut Görüşü öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnsanda Görme Bozukluklarını öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Koku Alma Duyusu, Farklı Canlılarda :Koku Alma öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İnsan Burnunun Yapısını öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tat Alma Duyusu, Farklı Canlılarda Tat Alma öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İnsan Dilinin Yapısı, Papilla Tipleri, Tatları öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İşitme Duyusu, Farklı Canlılarda İşitme öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İnsan Kulağının Yapısı, İşitme Algısında Bozuklukları öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mekanoreseptörler, Dokunma Algısı öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ağrı-Acı, Denge ve Vücut Pozisyonu öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekratr | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |