BL489 Organel genetiği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL489
Ad Organel genetiği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı mitokondri yapısı, genomu ve bu genomda ortaya çıkabilecek hasarlar sebepleri hakkında temel bilgileri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders mitokondri yapısı ve özellikle mitokondrial genetik konularını içermektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mitokondri yapısını, hücredeki sayısını ve görevini ayrıntılı şekilde açıklar
ÖÇ02 Mitokondrial genom hakkındaki bilgileri kavrar ve nükleer genomla olan etkileşimini açıklar
ÖÇ03 Mitokondrial kökenli serbest radikalleri sıralar
ÖÇ04 Mitokondrial hastalıkların sebep ve sonuçlarını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mitokondrinin ince yapısı Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hücredeki mitokondri sayısı ve görevleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mitokondrial DNA ve üzerindeki genler Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mitokondrideki protein sentezi ve moleküler trafik Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Oksijenli solunumda elektron transferi ve ATP sentezi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mitokondri kökenli serbest radikallerin oluşumu Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Serbest radikal çeşitleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Serbest radikallerin neden olduğu DNA ve diğer moleküler hasarlar Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mitokondrial DNA'nın yüksek mutasyon frekansı ve sebepleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kusurlu mitokondri nedenli insan hastalıkları Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hasarlı mitokondri kaynaklı insan hastalıkları Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Parkinson ve Alzheimer hastalığının mitokondrial kökeni Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Mitokondrial DNA'nın göçü ve kanserle ilişkisi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Saptanmış Mitokondrial DNA mtasyonlarının raporlanması. Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 02:57