Genel Bilgi
Kod | ISLS404 |
Ad | Tüketici Davranışları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERAP ÇABUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicilerin, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerinin ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Odabaşı, Y., Barış, G. (2014), Tüketici Davranışları, Mediacat Yayınları, İstanbul.
Notlar
Güncel ve temel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici davranışlarını etkileyen içsel ve dışsal faktörleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici satın alma karar süreçlerinde yarattığı etkilerin anlaşılarak etkin pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini kavrar. |
ÖÇ03 | Tüketici satın alma karar süreci aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Tüketici davranış sürecindeki farklı rollerin tüketici satın alma durumuna etkilerini kavrar. |
ÖÇ05 | Tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarını açıklayabilmek için tüketici satın alma davranışında satın alma öncesi, satın alma ve satın alma sonrasına ilişkin ortaya çıkabilecek faaliyetleri açıklar. |
ÖÇ06 | Davranışsal perspektif açısından pazarlamanın ve pazarlama yönetiminin yerini anlar. |
ÖÇ07 | Pazarlama fonksiyonları ve tüketici davranışları ilişkisini anlar. |
ÖÇ08 | İşletmeler için hayati olan pazarlama ve tüketici davranışları problemlerine ilişkin farkındalık geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | Kitaptan ilgili bölümün (syf13-47) okunması, Türk tüketicilerin özellikleri üzerine araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tüketici Davranış Modelleri ve Tüketici Davranışı Pazarlama Stratejisi İlişkisi | Kitaptan ilgili bölümün (syf47-75) okunması,Tüketici Hakları üzerine araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrenme ve Bellek | Kitaptan ilgili bölümün (syf77-99) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Güdüleme ve İlgilenim | Kitaptan ilgili bölümün (syf103-124) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Duyum ve Algılama | Kitaptan ilgili bölümün (syf127-152) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tutumlar ve Duygular | Kitaptan ilgili bölümün (syf157-184) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kişilik ve Benlik | Kitaptan ilgili bölümün (syf189-207) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değerler ve Yaşam Biçimi | Kitaptan ilgili bölümün (syf225-242) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aile, Grup Dinamiği, Danışma Grupları | Kitaptan ilgili bölümün (syf211-223) okunması, Kitaptan ilgili bölümün (syf245-265) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması | Kitaptan ilgili bölümün (syf269-291) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sosyal Sınıf ve Kültür | Kitaptan ilgili bölümün (syf295-325) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tüketici Satın Alma Süreci | Kitaptan ilgili bölümün(syf329-355) okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tüketici Satın Alma Süreci (devam) | Kitaptan ilgili bölümün (syf357-391) okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje sunumları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |