Genel Bilgi
Kod | ISLS418 |
Ad | Pozitif Yönetim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AZMİ YALÇIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pozitif psikoloji, I.Ivtzan ve arkadaşları, Otantik Mutluluk, M.Seligman
Notlar
Akış, Mihaly Csikszentmihalyi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klinik psikoloji ile pozitif psikoloji arasındaki farkları ve benzerlikleri açıklar. |
ÖÇ02 | Pozitif psikolojinin pozitif yönetim kavramına evrilmesi sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | Pozitif psikolojik sermayenin alt boyutlarını detaylı bir şekilde açıklar. |
ÖÇ04 | Pozitif yönetim kavramının iş dünyasında nasıl uygulandığını anlar. |
ÖÇ05 | Pozitif yönetim kavramının iş dünyasında nasıl uygulandığını örneklerle açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak Pozitif psikoloji kavramı | Ders slaytları 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pozitif yönetim ve psikoloji | Ders slaytları 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pozitif yönetim ve pozitif psikoloji ilişkisi 1 | Ders slaytları 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Pozitif yönetim ve pozitif psikoloji ilişkisi 2 | Ders slaytları 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Pozitif Yönetiminin Sosyoloji biliminin ilişkisi | Ders slaytları 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pozitif Yönetim ve sosyal Psikoloji bilimi | Ders slaytları 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Pozitif psikolojik sermayenin alt boyutlarına giriş | Ders slaytları 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Pozitif psikolojik sermayenin alt boyutu-Özyeterlilik | Ders slaytları ve ilgili bir kitap 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Pozitif psikolojik sermayenin alt boyutu-İyimserlik | Ders slaytları ve ilgili bir kitap 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pozitif psikolojik sermayenin alt boyutu-Umut | Ders slaytları ve ilgili bir kitap 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Pozitif psikolojik sermayenin alt boyutu-Dayanıklılık | Ders slaytları ve ilgili bir kitap 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İş dünyasındaki pozitif yönetim uygulamaları 1 | İş dünyası için örnek uygulama 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İş dünyasındaki pozitif yönetim uygulamaları 2 | İş dünyası için örnek uygulama 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İş dünyasındaki pozitif yönetim uygulamaları 3 | İş dünyası için örnek uygulama 3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |