Genel Bilgi
Kod | BUSZ104 |
Ad | Business Mathematics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders işletme öğrencilerinin matematiğin temel fonksiyonlarını, tekniklerini ve işletme uygulamalarındaki kullanımını kavramaları amacıyla tasarlanmıştır
Dersin İçeriği
Bu ders sayısal hesaplama, temel matematik uygulamaları, matris, özel fonksiyon, temel finansal matematik konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Haeussler and Paul. Introductory Mathematical Analysis for Business Economics, and the Life and Social Sciences. Pearson. Barnett, Zieger and Byleen. Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences. Pearson. Slater. Practical Business Math Procedures. Irwin McGraw Hill.
Notlar
Miller, ONeill and Hyde. Basic College Mathematics. McGraw Hill.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel olasılık ve istatistiği kullanır |
ÖÇ02 | İlişki ve fonksiyonları açıklar |
ÖÇ03 | Ekonomide ve iş hayatında karşılaşılan problemler için matematiği kullanır |
ÖÇ04 | İşletme uygulamalarında temel matematiksel modelleri uygular |
ÖÇ05 | İşletme uygulamaları için veri toplar, kullanır, raporlar ve sunar |
ÖÇ06 | İşletme problemlerini modeller ve çözümler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuadratik denklemler | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Kuadratik denklemler - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması, ilgili poblemlerin çözülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Fonksiyonlar | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Fonksiyonlar - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Finans için matematik | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Finans için matematik - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması, ilgili soruların çözülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Finans için matematik - 3 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Matrisler | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Matrisler - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toplam işlemi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Lineer eşitsizlikler, doğrusal programlamaya giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Lineer eşitsizlikler, doğrusal programlamaya giriş - 2 | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Üslü sayılar ve uygulama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Limit ve türev | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |