Genel Bilgi
Kod | FEAS110 |
Ad | Advanced English II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
C1 seviyesinde iş hayatında kullanılan kelime, deyim, dil bilgisi yapılarının yanı sıra alım-satım, şirket birleşmeleri, insan kaynakları, uzlaşma, iş bağlama, pazarlama bağlamlarında kullanılan İngiliz dilini tanıtmak.
Dersin İçeriği
C1 seviyesi Financial Times makaleleri, iş ingilizcesinde sıkça kullanılan kelimeler, deyimler ve dilbilgisi yapıları, liderlik becerileri geliştirme makaleleri
Dersin Ön Koşulu
C1 seviyesinde Genel İngilizce Bilgisi
Kaynaklar
Market Leader Upper Intermediate by Longman
Notlar
Türkiye ve dünya ekonomisi ile ilgili günlük haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | C1seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan kelimeleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ02 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan deyimleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ03 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan dilbilgisi yapıları uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ04 | C1 seviyesinde Financial Times makalelerini okuyup anlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk izlenim | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Stajerlik | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temiz enerji | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Müşteri ilişkileri | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşlerin geleceği | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Güven bana: Şirket sorumluluğu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir Bankacılık | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Operasyon danışmanlığı | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ara sınav | Yöntem Seçilmemiş | |
10 | Strateji, hedef ve değerler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Online işlerde gelişmeler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Start-up'lar için öneriler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma 2 | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma 3 | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Final Sınavı | Bütün kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı 2 | Bütün kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |