Genel Bilgi
Kod | BUSZ301 |
Ad | Management Science I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İş yaşamında karşılaşması muhtemel karar üretmeye dayalı problemlere yaklaşımı konusunda bilgi sahibi yapmak ve kantitatif karar tekniklerini tanıtarak iş yaşamında kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Doğrusal Proğramlama ve Modelleme, Grafik Çözümü, Simpleks Metodu, Ulaştırma modelleri (Nicel Yöntem ve Teknikler), Oluşturulan modellerin Ms Excel ile çözülmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Paylaşılan ders notları ve slaytlar
Notlar
Winston, W. L., Goldberg, J. B. (2004). Operations research: applications and algorithms (Vol. 3). Belmont: Thomson Brooks/Cole
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karar verme ile Yöneylem Araştırması arasındaki ilişkiyi açıklanır. |
ÖÇ02 | Karar problemlerini matematiksel formülasyon şeklinde ifade edilir. |
ÖÇ03 | Karar modellerini kavranır. |
ÖÇ04 | Matematiksel formu en uygun karar modelini kullanarak çözme becerisi kazanılır. |
ÖÇ05 | Modelin çözümünün elde edilir. |
ÖÇ06 | Modelden elde edilen çözümün denenir. |
ÖÇ07 | Modelin getirdiği sonuçların denetlenmesi ve sonuçların uygulanmaya konulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal programlama problemleri | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Doğrusal programlama problemleri ve formülasyonu | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Doğrusal programlama problemleri ve formülasyonu devamı | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Doğrusal programlama sıradışı problemler | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | grafiksel çözüm metodu | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | grafiksel çözüm metodu devamı | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | simpleks çözüm metodu | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | simpleks çözüm metodu devamı | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doğrusal programlama problemnlerinin MS Excel ile Çözümü | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | ulaştırma modellerine giriş | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
12 | ulaştırma modelleri | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | ulaştırma modelleri problemleri | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
14 | proje yönetimine giriş | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
15 | proje yönetimi | ilgili dökümanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |