BUSS416 Services Marketing

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BUSS416
Ad Services Marketing
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİLAL İNAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı hizmetler, hizmet pazarlaması ve hizmet stratejileriyle ilgili temel bilgileri vermek ve hizmet endüstrisindeki işletmeler için ürün, fiyatlama, tutundurma ve dağıtım stratejilerini belirlemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders hizmetin tanımı ve kapsamı, hizmetin temel özellikleri, hizmetlerde ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, talep ve kapasite yönetimi ve hizmet kalitesi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Services Marketing, Christopher LOVELOCK.

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hizmetlerin ayırt edici özelliklerini tanır.
ÖÇ02 Hizmet ürününü, hizmetin gelişimini ve tasarlanmasını açıklar.
ÖÇ03 Pazarlama karması unsurlarını açıklar.
ÖÇ04 Çalışanların ve müşterilerin hizmet dağıtımındaki rolünü tanımlar.
ÖÇ05 Fiziksel kanıtların önemini saptar.
ÖÇ06 Hizmet ve kapasite yönetimini açıklar.
ÖÇ07 Hizmet kalitesinin önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hizmetin Tanımı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hizmetlerin Özellikleri İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Hizmetlerin Sınıflandırılması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Müşteri Deneyimi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Hizmetlerin Konumlandırılması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Müşteri Hedefleme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hizmet Ürününü Anlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hizmet Ürünü İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Hizmetlerin Fiyatlandırılması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Hizmetlerde Tutundurma İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Hizmetlerde Dağıtım İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Genişletilmiş Pazarlama Karması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Talep ve Kapasite Yönetimi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Hizmet Kalitesi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS