PSI432 Otizm ve Müdahale Yöntemleri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI432
Ad Otizm ve Müdahale Yöntemleri
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) nun sebepleri, tanı kriterleri, özellikleri gibi ilgili pek çok konuda bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Ders, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) alanında günümüze kadar olan gelişmeleri, OSB nin sebepleri ve karakteristik özellikleri gibi konuları içermektedir. Aynı zamanda derste, alanda en sık kullanılmakta olan müdahale yöntemlerine ve bunların etkililik-bilimsel destekli olup olmama temel alınarak yapılmış olan sınıflandırılmalarına da yer verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mukaddes, Nahit Motavalli (2018). Bebeklikten Erişkinliğe Otizm Aileler İçin Klavuz (2. bs), İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri Tic. Ltd. Şti.

Notlar

Otizm Spektrum Bozukluğu Yazar: Gönül Kırcaali İftar Yayınevi : Daktylos


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Otizmle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Otizmin sebepleriyle ilgili güncel teorileri açıklar.
ÖÇ03 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar.
ÖÇ04 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini etkili ve bilimsel dayanakları olmaları temelinde kavrar.
ÖÇ05 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale araçlarını açıklar.
ÖÇ06 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerine farklı yaklaşımları açıklar.
ÖÇ07 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini karşılaştırır.
ÖÇ08 Otizmli bireyler ile yapılan araştırmalarda Türkiye'nin düzeyini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve dersten beklentilerin tartışılması kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Otizm Spektrum Bozukluğuna (OSB) genel bir bakış kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Otizm spektrum bozukluğunun tarihçesi kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 OSB belirtileri ve sınıflama kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 OSB nin olası nedenleri kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 OSB'ye yönelik uygulamalar kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 OSB-tıbbi tedavi uygulamaları kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 OSB-terapi uygulamaları kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 OSB-eğitim uygulamaları kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 OSB-eğitim uygulamaları 2 kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 ASD-iletişim uygulamaları kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 ASD-iletişim uygulamaları 2 kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 ASD dünyada kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 ASD Türkiye'de kitaptan ilgili bolumu okuma, Otizm Spektrum Bozukluğu - Gönül Kırcaali İftar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS