PSI446 Erken Çocuklukta Bağlanma

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI446
Ad Erken Çocuklukta Bağlanma
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ŞÜKRAN OKUR


Dersin Amacı

Bu derste, erken çocukluk döneminde bağlanma sürecinin kuram ve araştırma yöntemleri kapsamında incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, bağlanma kuramının temel ilkeleri, erken çocuklukta bağlanmayı etkileyen faktörler, bağlanma ile ilgili araştırma yöntemleri, dezavantajlı koşullarda bağlanma süreci, bağlanma ile ilişkili psikopatoloji ve bağlanma örüntülerini iyileştirmeye yönelik müdahale programlarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Human Bonding: The Science of Affectional Ties ( Cindy Hazan, Mary I. Campa) - The Guilford Press


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağlanma kuramının temel ilkelerini tanımlar.
ÖÇ02 Bağlanma türleri arasındaki farkları açıklar.
ÖÇ03 Bağlanmayı etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ04 Bağlanmanın evrimsel ve fizyolojik kökenlerini açıklar.
ÖÇ05 Bağlanma türlerinin çocukların gelişimi üzerine etkisi hakkında yorum yapar.
ÖÇ06 Farklı kültürlerdeki bağlanma örüntülerini açıklar.
ÖÇ07 Bağlanma için risk faktörü olabilecek koşulları tanımlar ve uygun müdahale programlarını belirler.
ÖÇ08 Bağlanma ile ilgili çalışmalarda uygulanabilecek olan araştırma yöntemlerini belirler.
ÖÇ09 Çocukluk dönemindeki bağlanma ile yetişkinlik dönemindeki bağlanma süreci arasındaki ilişkiyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, ders programının ve dersin beklentilerinin açıklanması Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Bağlanma kuramı Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bağlanma kuramı devam Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çocuk-Ebeveyn İlişkisi ve Bağlanma Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bağlanmanın Evrimsel ve Fizyolojik Kökenleri Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Bağlanma ve Çocuk Gelişimi Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Bağlanmada Araştırma Yöntemleri Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kültürün Rolü Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Bağlanma için Risk Faktörleri Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Bağlanma ve Psikopatoloji Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Çocukluktan Yetişkinliğe Bağlanma Süreci Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Müdahale Programları Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Proje Sunumları 1 Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Proje Sunumları 2 Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları devam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS