Genel Bilgi
Kod | IIBF303 |
Ad | Mesleki İngilizce I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDAL YASAVUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERDAL YASAVUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere alanlarında eleştirel dusunme, konuşma ve okuduğunu kavrama yetilerini geliştirmek için maliye terminolojisini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere maliye alanı temel dili ve terminolojisini öğretmek ve bu alanda yapılan akademik çalismalarin analizi uzerine yogunlasmaktadir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve Öğrenci Kitabı ve Çalışma Kitabı, Evolve Itools
Notlar
Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maliye ile ilgili konuları tanımlama ve analiz etme becerisi gösterir. |
ÖÇ02 | Maliye odaklı konuları takip ve yorumlamada beceri gösterir. |
ÖÇ03 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ04 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ05 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
ÖÇ06 | Maliye disiplini içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
ÖÇ07 | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
ÖÇ08 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
ÖÇ09 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuya giriş | Anlatım, soru-cevap | |
2 | Maliye ile ilgili kelime ve deyimlere giriş | Anlatım, küçük grup çalışması | |
3 | İngilizce okuma teknikleri | Tartışma, Gösterip yaptırma | |
4 | İngilizce yazma teknikleri | Tartışma, Gösterip yaptırma | |
5 | İngilizce dinleme teknikleri | Tartışma, Gösterip yaptırma | |
6 | İngilizce konuşma teknikleri | Tartışma, Gösterip yaptırma | |
7 | İngilizce sunum teknikleri | Gösterip yaptırma, sunum | |
8 | Ara sınav | - | |
9 | Akademik kelime hazinesini geliştirme I | Anlatım, Küçük grup tartışması | |
10 | Akademik kelime hazinesini geliştirme II | Anlatım, Küçük grup tartışması | |
11 | Akademik okuma ve tartışma I | Anlatım, küçük grup tartışması | |
12 | Akademik okuma ve tartışma II | Anlatım, küçük grup tartışması | |
13 | Akademik Yazin Cevirisi I | Küçük grup çalışması | |
14 | Akademik Yazin Cevirisi II | Küçük grup çalışması | |
15 | Akademik tartışma hazırlığı | Anlatım, küçük grup çalışması | |
16 | Ders değerlendirmesi ve final sınavı | - | |
17 | Ders değerlendirmesi ve final sınavı | - |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |