Genel Bilgi
Kod | PFS309 |
Ad | Dijital Vergileme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı dijital ortamda gerçekleştirilen işlemlerin vergi mevzuatı çerçevesinde ne şekilde vergilendirileceğinin ortaya konulması ve tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bilgi çağında yaşadığımız yeni yüzyılda, bilişim teknolojileri, ar-geye yönelik teşvikler, e-ticaret ve dijital platformda gerçekleştirilen işlemlerin vergilendirilmesi dersin içeriğini oluşturur. Blok zincir teknolojilerine dayalı dijital para ve vergilendirilmesi, robotların vergilendirilmesi gibi güncel konular derste ele alınacak konulardandır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Bilişim Çağında Vergi Hukuku-2021-Ekin Yayınevi Ed.Ersan Öz
Notlar
güncel makaleler ve olaylar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ar-ge teşviklerini sıralar ve bilişim teknolojilerine katkısını açıklar. |
ÖÇ02 | Elektronik ticareti (e-ticaret) tanımlar, e-ticaretin altyapısının nelerden oluştuğunu açıklar. |
ÖÇ03 | Kripto para ve vergilendirilmesi tartışmalarını yorumlar. |
ÖÇ04 | Dijital ortamda yapılabilecek faaliyetleri sıralar ve uygular |
ÖÇ05 | Dijital ortamda yapılan faaliyetlerden elde edilen gelirlerin vergi hukuku açısından değerlendirmesini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi Çağı ve Bilgi Toplumu | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilişim Teknolojileri ve Ar-Ge | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ar-Ge Teşvikleri ve vergi | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dijital Ticaret tanımı, araçları, türleri ve iş yapma biçimleri | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Vergilendirme sorunları ve uluslararası çözüm önerileri | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dijital platformda elde edilen gelirlerin niteliği | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Gelir vergisi açısından dijital işlemler | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kurumlar vergisi açısından dijital işlemler | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | KDV açısından dijital işlemler | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Diğer dolaylı vergiler açısından dijital işlemler | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dijital hizmet vergisi | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İnternet üzerinden verilen reklam hizmetlerini vergilendirilmesi | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dijital (kripto-sanal ) para ve vergilendirilmesi | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Robotların vergilendirilmesi | okuma-anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |