PFZ401 Türkiye Ekonomisi Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PFZ401
Ad Türkiye Ekonomisi Analizi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAŞİM AKÇA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin temel amacı Osmanlıdan günümüze kadar gelen süreçte Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeleri incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, Osmanlı Devletinin Ekonomik Mirası, Cumhuriyet ve Devletçi Sanayileşme Dönemi, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950-1960 Döneminde Türkiye Ekonomisi, 1960-1979 Döneminde Türkiye Ekonomisi, 24 Ocak Kararları, 5 Nisan 1994 Kararları, 2000 ve 2001 Ekonomi Programları içerir.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

Yavuz Odabaşı- Zeki Yılmaz Türkiye Ekonomisi

Notlar

Tarihsel Süreçte Türkiye Ekonomisi Yapısal Dönüşüm ve Politika Uygulamaları Prof. Dr. M. İlker Parasız, İlhan Eroğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye ekonomisinin genel özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Ekonomik dönüşümlere neden olan siyasi gelişmeleri analiz eder
ÖÇ03 Dünya ekonomisinin yaşadığı konjonktürel gelişmelerin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini açıklar
ÖÇ04 Türkiye’nin temel sosyal ve ekonomik göstergelerini yorumlamanın yanı sıra ekonomik ve beşeri (insani) kalkınma (gelişmişlik) ile ilgili gelişmeleri analiz eder
ÖÇ05 Türkiye’deki ekonomik krizleri ve alınan istikrar kararlarını açıklayıp, izlenen ekonomi politikalarını (özellikle para politikalarını) değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Osmanlı İmparatorluğu ve Mirası Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kurtuluş Savaşı Finansmanı Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 1923-1938 Dönemi Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 1938-1950 Dönemi Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 1960-1980 Demokrat Parti Dönemi Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 1980-1999 Dönemi I Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 1980-1999 Dönemi II Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 1980 Sonrası Sektörel Gelişmeler Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 2000 Krizi Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 2000-2010 Dönemi 1. Ekonomik ve Siyasi Gelişmeler Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 2000-2010 Dönemi 2.Dünya Krizi Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 2000-2010 Dönemi 3.Sektörel Gelişmeler Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 2010 Sonrası Sektörel Gelişmeler Düz anlatım,sunum,tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:55