Genel Bilgi
Kod | PFZ407 |
Ad | Yerel Yönetimler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Türkiye de mahalli idarelerin tarihçesi, belediye, köy ve il özel idarelerinin yapı ve işleyişi mahalli idareler ile merkezi yönetim arasındaki ilişkiler ve Yerel Yönetimlerde güncel sorunların tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste Mahalli İdare kavramı, tanımı ve niteliği, Merkezden yönetim ve yerinden yönetim kavramları, Mahalli İdarelerin var oluş nedenleri, İdareler arası ilişkilerin düzenlenmesi, Merkezi yönetim Mahalli İdare arasında Gelir bölüşümü, Türkiyede Mahalli İdareler, İl Özel İdareleri, Belediyeler, İller Bankası ve Mahalli İdareler, Mahalli İdarelerde Yeniden Yapılanma konuları incelenmektedir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Yerel Yönetimler Yazar: Zerrin Toprak
Notlar
Mahallî İdareler Ahmet Ulusoy, Tekin Akdemir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel yönetimler felsefesini kavrar. |
ÖÇ02 | Türkiye de yerel yönetim kuruluşlarını, görevlerini, işleyiş tarzını açıklar |
ÖÇ03 | Yerel yönetim sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümler düşünür. |
ÖÇ04 | Kamu yönetimi içinde yerel yönetimleri; gerek uluslararası gerekse merkezi (ulusal) siyaset bağlamında da yerel siyaseti konumlandırır |
ÖÇ05 | Demokrasi ile yerel yönetimler / yerel siyaset ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerel Yönetimlerin Varlık Nedenleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekonomik Faktörler : Optimal Hizmet Alanı, Tiebout Analizi | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hukuksal Faktörler : Hizmet ve Görev bölüşümü, Federal-Üniter Sistemler | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Siyasal Faktörler : STK, Demokratikleşme | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkiyede Yerel Yönetim Sistemi Görevleri gelir ve Harcamaları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İl Özel İdareleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İl Özel İdareleri 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Köy Yönetimleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çarpık Kentleşme, İmar Sorunları ve Yerel Yönetimler | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toplu Taşıma-Trafik ve Yerel Yönetimler | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Seçim Sistemleri-Yerel Seçimler ve Analizi | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | E-belediye: Kent Bilgi Sistemleri, Belediyelerde Teknoloji Kullanımı | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel Değerlendirme | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |