MYC105 Oda Müziği

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MYC105
Ad Oda Müziği
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BORIS HRISTOV TUNTEV


Dersin Amacı

Oda Müziği eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve birlikte çalma tecrübesi kazanmak.

Dersin İçeriği

Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerinin birlikte yorumlanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Chamber Music works (Trio, Quartet, Quintet) of W. A. MOZART, J. HAYDN, L. van BEETHOVEN, J. BRAHMS, R. SCHUMANN, F. SCHUBERT, A. BORODİN, L. BOCCHERİNİ, F. MENDELSSOHN, A. DVORAK.

Notlar

Bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
ÖÇ02 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ03 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
ÖÇ05 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun seçilerek ödev verilmiş Oda Müziği formundaki eserin genel değerlendirmesi. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Yay ve parmak numarası koyma çalışması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
3 Eserin birinci bölümünün çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Eserin birinci bölümünün çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Eserin birinci bölümünün çalışılması.3 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Eserin birinci bölümünün çalışılması.4 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Eserin birinci bölümünün çalışılması.5 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Eserin birinci bölümünün çalışılması.6 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 Eserin birinci bölümünün çalışılması.7 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Eserin birinci bölümünün çalışılması.8 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Eserin birinci bölümünün çalışılması.9 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Eserin birinci bölümünün çalışılması.10 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Eserin birinci bölümünün çalışılması.11 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Eserin birinci bölümünün çalışılması.12 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Eserin birinci bölümünün çalışılması.13 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi
17 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
18 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
19 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.3 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.4 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
21 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.5 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
22 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.6 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
23 Eserin ikinci bölümünün çalışılması.7 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
24 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.1 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
25 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.2 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
26 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.3 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
27 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.4 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
28 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.5 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
29 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.6 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
30 Eserin üçüncü bölümünün çalışılması.7 Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
31 Eserin tümünün çalışılması. Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
32 Final Sınavı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS