BL484 Kanser Genetiği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL484
Ad Kanser Genetiği
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere sağlıklı hücrenin kontrolü ve kanser hücresinin davranış modellerinin nasıl açıklanacağı kazanımını edindirmektir

Dersin İçeriği

Bu derste, hücre bölünmesinin genetik kontrolü ve kanser hücrelerinin davranışı işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ökaryotik hücre döngüsü hakkındaki bilgileri sıralar.
ÖÇ02 Hücre döngüsü evrelerini ve döngü kontrol noktalarını açıklar.
ÖÇ03 Büyüme faktörleri ve siklin D rollerini tanımlar.
ÖÇ04 Hücre döngüsü inhibitörlerini öğrenirler.
ÖÇ05 Kanser gelişimi ve nedenlerini sınıflar.
ÖÇ06 Kanserin genetik yapısı hakkındaki bilgileri açıklar.
ÖÇ07 Onkojenler ve tümör virüsleri hakkındaki bilgileri kavrar.
ÖÇ08 Telomerazlar ve tümör baskılayısı genleri tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ökaryotik hücre döngüsü Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Hücre döngüsü evreleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
3 Hücre döngüsü kontrol noktaları Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 MPF: Cdc2 ve cycline dimer Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Büyüme faktörleri ve cycline-D Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Hücre döngüsü inhibitörleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kanser gelişimi ve nedenleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Kanserin genetik yapısı Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Onkojenler Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tümör virüsleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Bir onkogen olarak telomerazlar Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Tümör baskılayıcı genler Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Moleküler biyolojinin kanserden korunma ve tedavi amacıyla kullanımı Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Kanser ve çevre Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS