Genel Bilgi
Kod | PFS408 |
Ad | Bilişim Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Modern toplumsal refahın ve iktisadi gelişmenin en önemli faktörlerinden birisinin teknolojik yenilikler olduğu düşüncesiyle bilim, araştırma geliştirme faaliyetleri ve bilim politikaları konusunda bilgi ve fikir kazandırmak dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Bilim politikalarının önemi, 21. Yüzyılda Bilgi Toplumu, Türkiye de Bilim Teknoloji Politikaları, Gelişmiş Ülkeler de Bilim, Teknoloji PolitikAları, Bilgi Toplumu Ve Ekonomik Yansımaları Bilgi Toplumu Ve Teknolojik Değişim Ve Ekonomiye Etkileri E-Ticaret E-Devlet konuları ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Yönetim Bilişim Sistemleri Kolektif
Notlar
Yönetim Bilişim Sistemleri Kolektif
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel düşüncenin evrimini açıklar |
ÖÇ02 | Uluslararası rekabette bilim politikalarının önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Türkiye'deki araştırma geliştirme faaliyetleri konusunda analiz yapar |
ÖÇ04 | işletmelerin ve bireylerin yaşadığımız çağa ve topluma adını veren bilgiyi üretme, depolama, paylaşma ve bilgiye erişme ihtiyacını karşılamak için kullanılan yöntem, süreç ve sistemlerin planlanması, tasarlanması, kurulması ve yönetilmesi süreçlerini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlkel Toplum, Tarım Toplumu Ekonomik ve Sosyal Özellikleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanayi Toplumu Ekonomik ve Sosyal Özellikleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilgi Toplumu Ekonomik ve Sosyal Özellikleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | BİLGİ TOPLUMU VE EKONOMİK YANSIMALARI | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | BİLGİ TOPLUMU VE TEKNOLOJİK DEĞİŞİM | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | BİLGİ TOPLUMU VESOSYAL DEĞİŞİM | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal Medya | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | E-Devlet | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bilişim Münazaraları | Münazara | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bilişim Münazaraları 2 | Münazara | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Bilişim Münazaraları 3 | Münazara | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Bilişim Münazaraları 4 | Münazara | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bilişim Münazaraları 5 | Münazara | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bilişim Münazaraları 6 | Münazara | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |