Genel Bilgi
Kod | PFS406 |
Ad | Avrupa Birliği'nde Mali ve Sosyal Politikalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere dünyadaki ekonomik bütünleşmeler hakkında genel bir çerçeve sunmak, Avrupa Birliğinde benimsenen mali ve sosyal politikalar ve bu politikaların yürütülmesinde kullanılan mali araçları tanıtmak ve Avrupa Birliği ve Türkiye'nin adaylık sürecinde uyumlaştırmaya tabii alanları hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak bütünleşme kavramı, Avrupa Birliğinin örgüt yapısı ve kurumları, Türkiye Avrupa Birliği ilişkileri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Açıköğretim, Avrupa Birliği . Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkileri. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi
Notlar
Açıköğretim, AB Ekonomik ve Mali Yapısı. İstanbul, İstanbul Üniversitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyadaki ekonomik bütünleşmeler hakkında temel bilgileri kavrar. |
ÖÇ02 | AB nin doğuşu, kurumları ve işleyişlerini açıklar |
ÖÇ03 | Ekonomik ve parasal bütünleşmeleri ayrıntılı olarak inceler. |
ÖÇ04 | Türkiye AB ilişkilerinin tarihsel gelişimini ve müzakere sürecini analiz eder. |
ÖÇ05 | Mevcut ekonomik ve parasal birliklerin Türkiye ile ilişkilerini ve Türkiye ekonomisine etkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | AB nin potansiyel aday, aday ve üye ülkelere sağlamış olduğu mali fonların neden ve sonuçlarını analiz eder. |
ÖÇ07 | AB sosyal politikasının bileşenlerini tartışır ve Türkiye açısından değerlendirir |
ÖÇ08 | Avrupa Birliğinde maliye politikalarının ve özellikle vergi politikalarının uyumlaştırılmasını analiz eder. |
ÖÇ09 | AB'de sosyal politikanın önemini açıklar. |
ÖÇ10 | AB ve Türkiye'nin müzakere süreçlerinde ele aldıkları uyumlaştırma konularını tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme, küreselleşme evreleri, küreselleşmeye yönelik yaklaşımlar | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Bütünleşme, küresel ve bölgesel anlamda bütünleşme hareketleri | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | AB, Globalleşme ve Bütünleşme | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Globalleşme ve bütünleşme giden süreçte Uluslar arası kuruluşlar, AB benzeri bütünleşme örnekleri | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Ekonomik, Parasal, Siyasal bütünleşme ve aşamaları | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Avrupa Birliği tarihsel gelişim, temel kurucu anlaşmalar, Avrupa Birliği örgüt yapısı ve kurumları, Avrupa Birliği genişlemesi | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | AB Ekonomik ve parasal birlik, Avrupa Birliği ortak Ekonomik ve Parasal Politikalar, Maastricht anlaşması | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Avrupa Birliği bütçesi, finansmanı, mali kaynakları, dünya ekonomisi içindeki yeri, Avrupa Birliği mali yardımları, bölgesel kalkınma ve uyum | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Türkiye Avrupa Birliği ilişkileri, kronolojisi, katılım müzakereleri, Türkiye üyelik sürecinde Avrupa Birliği müktesebatı ve uyumlaştırma çalışmaları, aşamalarıyla gelinen nokta | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Avrupa Birliği mali politikaların uyumlaştırılması, Vergi sistemi ve bütçe politikaları uyumu (Türkiye içererek) | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Avrupa Birliği sosyal politikaları | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Avrupa Birliği sosyal politikaları çerçevesinde Türkiye | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Avrupa Birliği ve Türkiye genel değerlendirme | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Türk Devletleri Teşkilatı | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |