SBUZ204 Diplomasi Tarihi II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUZ204
Ad Diplomasi Tarihi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ele alınan döneme sadece tarihsel bir kaçınılmazlık bağlamında ve büyük adamların sürüklediği bir süreç olarak değil ama aynı zamanda nüfustaki değişiklikler, siyasi devrimler ve kültürel gelişme arasındaki karmaşık ilişkilerin penceresinden de bakmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders Modern Avrupa Tarihinin Birinci Dünya Savaşının çıkmasından İkinci Dünya Savaşının sonuna geniş bir incelemesini sunmaktadır. Büyük Buhran ve Hitler gibi başlıca olayların ve kişilerin yanında, sıradan insanların buhranlı dönemler ve geçiş dönemlerinde geçirdikleri tecrübelere de yer verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

J.M. Roberts Avrupa Tarihi

Notlar

John Merriman Modern Avrupa Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birinci Dünya Savaşı öncesi genel durum hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Savaş öncesi değişen ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Balkan sorunu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Birinci Dünya Savaşı'nın çıkışı ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Milletler Cemiyeti'nin kuruluşu ve etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Rusya'da 1917 Devrimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Savaş öncesi kurulan imparatorlukların genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ08 Dünya Ekonomik Krizi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ09 Otoriter rejimlerin ortaya çıkması hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ10 Hitler ve uyguladığı politikalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ11 İkinci Dünya Savaşı'nın çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ12 Savaş bitimi Avrupa'nın genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ13 Savaş sonrası oluşturulan yeni güç dengesi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ14 Savaş sonrası SSCB'nin genel durumu hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ15 ABD'nin Avrupa'ya yardımı ve Avrupa Birliği'nin temellerinin atılması hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Değişen Dünyada Avrupa Kimliği J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.557-570. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Devletler Arası İlişkilerde Değişimin Başlangıcı J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.580-592. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Balkan Sorunu J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.592-603. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Birinci Dünya Savaşı J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.603-613 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Milletler Cemiyeti ve Avrupa J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.616-626. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Devrim ve Yeni Rusya J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.620-627. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Vize Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Dünya Ekonomik Krizi J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.640-648. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Yeni Bir Tür Otoriterlik J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.648-654. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hitler ve Politikaları J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.654-664. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İkinci Dünya Savaşı J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.664-667. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 1945'te Avrupa J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.667-677. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yeni Güç Dengesi J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.678-680. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Savaş Sonrası SSCB J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.680-681. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 ABD ve Savaş Sonrası Avrupa J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.681-688. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Avrupa'nın Siyasi Bütünleşmesinin Başlangıcı J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.697-715. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 137
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,48
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 07:25