Genel Bilgi
Kod | SBUZ204 |
Ad | Diplomasi Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ele alınan döneme sadece tarihsel bir kaçınılmazlık bağlamında ve büyük adamların sürüklediği bir süreç olarak değil ama aynı zamanda nüfustaki değişiklikler, siyasi devrimler ve kültürel gelişme arasındaki karmaşık ilişkilerin penceresinden de bakmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Modern Avrupa Tarihinin Birinci Dünya Savaşının çıkmasından İkinci Dünya Savaşının sonuna geniş bir incelemesini sunmaktadır. Büyük Buhran ve Hitler gibi başlıca olayların ve kişilerin yanında, sıradan insanların buhranlı dönemler ve geçiş dönemlerinde geçirdikleri tecrübelere de yer verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
J.M. Roberts Avrupa Tarihi
Notlar
John Merriman Modern Avrupa Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Birinci Dünya Savaşı öncesi genel durum hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Savaş öncesi değişen ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Balkan sorunu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Birinci Dünya Savaşı'nın çıkışı ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Milletler Cemiyeti'nin kuruluşu ve etkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Rusya'da 1917 Devrimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Savaş öncesi kurulan imparatorlukların genel durumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Dünya Ekonomik Krizi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Otoriter rejimlerin ortaya çıkması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Hitler ve uyguladığı politikalar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ11 | İkinci Dünya Savaşı'nın çıkışı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ12 | Savaş bitimi Avrupa'nın genel durumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Savaş sonrası oluşturulan yeni güç dengesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ14 | Savaş sonrası SSCB'nin genel durumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ15 | ABD'nin Avrupa'ya yardımı ve Avrupa Birliği'nin temellerinin atılması hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değişen Dünyada Avrupa Kimliği | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.557-570. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Devletler Arası İlişkilerde Değişimin Başlangıcı | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.580-592. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Balkan Sorunu | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.592-603. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Birinci Dünya Savaşı | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.603-613 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Milletler Cemiyeti ve Avrupa | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.616-626. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Devrim ve Yeni Rusya | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.620-627. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Dünya Ekonomik Krizi | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.640-648. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Yeni Bir Tür Otoriterlik | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.648-654. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hitler ve Politikaları | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.654-664. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İkinci Dünya Savaşı | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.664-667. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 1945'te Avrupa | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.667-677. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yeni Güç Dengesi | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.678-680. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Savaş Sonrası SSCB | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.680-681. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | ABD ve Savaş Sonrası Avrupa | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.681-688. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Avrupa'nın Siyasi Bütünleşmesinin Başlangıcı | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.697-715. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |