MYC403 Orkestra

10 AKTS - 3-3 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MYC403
Ad Orkestra
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-3 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VALID AGHAYEV


Dersin Amacı

Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

W. A. MOZART'ın Uvertürleri: Figaro nun Düğünü, Don Giovanni, Senfonileri No: 29, 33, 35 Haffner, 40 ve 41, L. van. BEETHOVEN'ın Uvertürleri: Egmond, Coriolan, Senfonileri No: 1, 3 Eroica, 5, 7, F. MENDELSSOHN'un Uvertürü Fingal Mağaraları, Senfonileri: 3 İskoç, 4 İtalyan A. DVORAK'ın Senfonileri No: 8, 9 Yeni Dünya'dan, E. GRIEG Peer Gynt Süiti No: 1, G. ROSSİNİ Uvertürleri: Sevil Berberi, Guillaume Tell, J. SCHUBERT Senfoni No: 8 Bitmemiş Senfoni, G. BİZET L Arlesienne Süit, Carmen Süit, U. C. ERKİN Köçekçe Süiti, F. TÜZÜN Esintiler, J. HAYDN Senfonileri No: 45 Veda, 100 Askeri, 104 Londra

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar.
ÖÇ02 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
ÖÇ03 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ04 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
ÖÇ05 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uvertürün deşifresinin yapılması. Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Yay ve parmak numarası koyma çalışması. Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Uvertürün çalışılması.1 Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Uvertürün çalışılması.2 Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Senfoninin birinci bölümünün çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Ara Sınav. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi
17 Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
18 Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
19 Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
21 Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
22 Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
23 Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
24 Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
25 Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
26 Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
27 Senfoninin üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
28 Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
29 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.1 Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
30 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.2 Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
31 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.3 Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
32 Final Sınavı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 6 180
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 248
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,92
AKTS 10 AKTS