KEP403 Eğitim Psikolojisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KEP403
Ad Eğitim Psikolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Sabit AKBAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Sabit AKBAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, eğitimcilerin, eğitim sürecindeki öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Senemoğlu, Nuray. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, Ankara.Özbay, Yaşar. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Ulusoy, Ayten. (2008). Editör. Eğitim Psikolojisi, Anı Yayıncılık,Ankara.Deniz, Engin. (2010). Eğitim Psikolojisi, Maya Akademi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
ÖÇ02 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
ÖÇ03 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş. Ders kitabından ilgili sayfa
2 Gelişimin doğası. Yeşilyaprak ss.31,49
3 Bedensel ve devinsel gelişim Yeşilyaprak,ss.56,75
4 Bilişsel gelişim Yeşilyaprak,ss.82 ,96
5 Dil gelişimi Yeşilyaprak,ss.100,115
6 Kişilik gelişimi Yeşilyaprak,ss.120,122
7 Freud'un kişilik gelişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları Yeşilyaprak,ss.121
8 Freud'un Topografik kişilik kuramı Yeşilyaprak,ss.122
9 Freud'un Yapısal kişilik kuramı Yeşilyaprak,ss.123
10 Psikoseksüel Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.124
11 Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.127
12 Psiososyal Gelişim Dönemleri Yeşilyaprak,ss.128
13 Ahlak Gelişimi Yeşilyaprak,ss.128,135
14 Piaget'in Ahlak Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.136
15 Kohlberg'in Ahlak Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.136,139
16 Ara Sınav
17 Öğrenmenin Doğası Yeşilyaprak,ss.154
18 Öğrenmenin Doğası ile ilgili temel kavramlar Yeşilyaprak,ss.155
19 Öğrenmenin biyolojik temelleri Yeşilyaprak,ss.159
20 Öğrenmeyi etkileyen etmenler Yeşilyaprak,ss.165
21 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar Senemoğlu,ss.85
22 Davranışçı Öğrenme Kuramları Yeşilyaprak,ss.182
23 Klasik Koşullama Senemoğlu,ss.95
24 Edimsel Koşullanma Yeşilyaprak,ss.192
25 Davranışçı yaklaşımların sınıf ortamında uygulanması Yeşilyaprak,ss.202
26 Sosyal Öğrenme Kuramı Yeşilyaprak,ss.218
27 Sosyal Öğrenme Kuramının sınıf ortamında uygulanması Yeşilyaprak,ss.236
28 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme Kaya ss.439-462
29 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme yaklaşımının sınıf ortamında uygulanması Kaya ss.457
30 Bilgiyi işleme modeli Kaya ss.463-493
31 Bilgiyi işleme modelinin sınıf ortamında uygulanması Kaya ss.483
32 Final Sınavı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 2 58
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 2 58
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 12:16