SBUS410 Küresel Toplumsal Hareketler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUS410
Ad Küresel Toplumsal Hareketler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN
Dersin Öğretim Elemanı Yelda ERÇANDIRLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste küreselleşmeyi oluşturan süreçleri açıklamamızı ve anlamlandırmamızı sağlayan ve günümüz uluslararası sistemindeki önemli aktörlerden küresel toplumsal hareketler incelenecektir.

Dersin İçeriği

Derste, 1) değişik entelektüel gelenekler ve toplumsal hareket (TH) teorileri çerçevesinde toplumsal hareketlerin doğası ve içeriği, 2) küresel THlerin, uluslararası sivil toplum örgütleri ile yoğunlaşan ilişkileri ve bunların günümüzde yaşanan ekonomik, siyasi, kültürel ve toplumsal değişim ve dönüşümlere etkileri 3) küreselleşme karşıtı THler incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kenan Çayır, Yeni Sosyal Hareketler.

Notlar

Doğan Çetinkaya (der.), Toplumsal Hareketler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küresel toplumsal hareketleri anlamada ve analiz etmek için geliştirilmiş kuramları tespit eder ve inceler.
ÖÇ02 Küresel toplumsal hareketlerin uluslararası poliitkaya etkisini analiz eder.
ÖÇ03 Değişik entelektüel gelenekler ve toplumsal hareket (TH) teorileri çerçevesinde küresel toplumsal hareketleri analiz eder.
ÖÇ04 Küresel toplumsal hareketlerin çeşitliliğini tespit ve analiz eder.
ÖÇ05 Küresel toplumsal hareketleri analiz için geliştirilmiş kavramları tespit eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toplumsal hareketler Doğan Çetinkaya, Tarih ve Kuram Arasında Toplumsal Hareketler, Çetinkaya (der.), Toplumsal Hareketler, shf. 15-61. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Toplumsal Hareket Kuramları I D. McCarthy and M.N. Zald. 1977. Resource Mobilization and Social Movements: A Partial Theory, American Journal of Sociology 82, 6 (1977): 1212-1241. Sidney Tarrow, Introduction and Chapter 1 in Power in Movement. Cambridge UP, 1994, pp.1-27. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Toplumsal Hareket Kuramları II Alberto Melucci, Çağdaş Hareketlerin Sembolik Meydan Okuması, Kenan Çayır (haz.), Yeni Sosyal Hareketler, shf.81-107. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Toplumsal Hareketler ve Eski ve Yeni Medya Zeynep Tüfekçi, Social Movements and Governments in the Digital Age: Evaluating a Complex Landscape, Journal of International Affairs, Fall/Winter 2014, vol.68, no.1, pp.1-17. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Küresel Toplumsal Hareketler I Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Küresel Toplumsal Hareketler II - Neoliberal Küreselleşmeye Direniş Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav D. Della Porta and Sidney Tarrow (2004). Transnational Protest and Global Activism. Rowman and Littlefield, chps. 1, 10. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Küreselleştirme Sürecinde Toplumsal Hareketler Jackie Smith, Promoting Multilateralism. Social Movements and the UN System in Social Movements for Global Democracy, Johns Hopkins Press, 2008, pp. 89-107. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Öğrenci Sunumları-1 Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Öğrenci Sunumları-2 Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Öğrenci Sunumları-3 Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Öğrenci Sunumları-4 Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Öğrenci Sunumları-5 Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Öğrenci Sunumları-6 Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Manuel Castells. İsyan ve Umut Ağları İnternet Çağında Toplumsal Hareketler. Koç Üniversitesi Yayınları, 2013. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 11:47