BL402 Biyoetik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL402
Ad Biyoetik
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı etik kural ve değerlerini öğretmektir

Dersin İçeriği

Bu derste etiğin tanımı, kuralları, meslek etiği ve etik toplum ilişkisi incelenecektir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

MESLEK ETİĞİ VE İLKELERİ Ankara 2015


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik kavramı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Etik Kuralları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Etik Sistemleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Etik Toplum ilişkisini açıklar
ÖÇ05 Kişisel etik hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Etik Değerlere Uygun Davranışlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Etik Değerlere Uymayan Davranışlar
ÖÇ08 Etik Sorgulama hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 Toplumsal yozlaşma hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ10 Mesleki Etiği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 İş Hayatında etik İlkeler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak
ÖÇ13 Farklı Mesleklerde Etik İlkeler hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik Kavramları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Etik Kuralları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etik Sistemleri Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Etik Toplum ilişkisi Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kişisel Etik Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Etik Değerlere Uygun Davranışlar Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Etik Değerlere Uymayan Davranışlar Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etik Sorgulama Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Toplumsal Yozlaşma Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mesleki Etik Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İş Hayatında Etik İlkeler Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Farklı Mesleklerde Etik İlkeler Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ahlaki Gelişim Süreci Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS