TT127 Uygarlık Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT127
Ad Uygarlık Tarihi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK


Dersin Amacı

İnsanın insanlaşma sürecinde geçirdiği kültürel evreler ve insanın uygar yaşam biçimini oluşturma koşullarının kavratılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

İnsanın Uygar yaşama biçimini oluşturmasını tarihsel süreç içerisinde belirlemek. Uygarlığın oluşumunu sağlayan ekonomik, toplumsal, düşünsel yapıların İlkel yaşamdan farklılaşma sürecini ortaya koymak. Bu doğrultuda bireye insanlık toplumunu tarihsel bütünlüğü içinde kavratmak ve belirli bir kültürel anlayış kazandırmak.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI-UYGARLIK TARİHİ ,2007 TÜBİTAK,EKREM AKURGAL-ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ , 2000 TC KÜLTÜR BAKANLIĞI,KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ-MAHMUT TEZCAN,1991 BİLİM VE SANAT,

Notlar

Sanat ve Arkeoloji Dergileri, Belgesel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanın uygarlık öncesi kültürlerinin uygar yaşam biçiminden farklı olan özelliklerini öğrenir
ÖÇ02 İnsanın uygarlık öncesi kültürünün kimi özelliklerinin günümüz insan davranışlarına olan etkilerinin farkına varır.
ÖÇ03 İlkel yaşam biçiminin uzun sürmesine karşın uygar yaşam biçiminin insanlığın sadece son beş bin yıllık zamanını oluşturduğunu öğrenir
ÖÇ04 İnsanın ilkel yaşam döneminde farklılaşmamış yapıların, ekonomik, düşünsel, toplumsal yapıların farklılaşması sonucu uygar yaşam biçimine geçtiğini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Evren, Dünya ve Canlıların Oluşumu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarih Öncesi Çağlar ve Uygarlığın Oluşum Koşullarını İnceleyen Bilim Dalları (Antropoloji, Etnoloji, Arkeoloji, Mitoloji vs.). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Antik Dönem, Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıkları. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mısır Uygarlığı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yunan Uygarlığı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Roma Uygarlığı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İslam Uygarlığı / Osmanlı Uygarlığı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ortaçağ Uygarlığı ve Rönesans Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aydınlanma Çağı / Fransız İhtilali / Sanayileşme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 XIV ve XX. Yüzyıl Sanat ve Kültür Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sanayi Devrimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Birinci ve İkinci Dünya savaşları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Modernizm, Modern Toplum Yapısı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yüksek Teknoloji ve Küreselleşme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS