TT128 Sanat Tarihine Giriş

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT128
Ad Sanat Tarihine Giriş
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU


Dersin Amacı

Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlk Çağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.

Dersin İçeriği

Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998, Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982 E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1986 Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981

Notlar

Konu ile ilgili araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat tarihsel birikim kazanır.
ÖÇ02 İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir.
ÖÇ03 İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar.
ÖÇ04 Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar.
ÖÇ05 Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır
ÖÇ06 Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması sanat ve sanat tarihi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Mezolitik dönem topluluklarında Yakındoğu ve Avrupa sanat Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Neolitik dönemde sanat, mimari, resim, heykel, seramik, süsleme sanatları ve sanatçıları Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı Sümer, Akad, Babil, Asur da mimari, resim, heykel sanatı Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Mısır Uygarlığı ve Sanatında Mimari, resim ve heykel Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Eski Anadolu Uygarlıklarında Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Vize Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eski Anadolu Uygarlıklarından Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, heykel, resim ve seramik sanatları Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Ege Bölgesi Uygarlıkları Girit ve Miken de mimari sanat, resim sanatı, heykel sanatı ve seramik sanatı Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatında Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatında Mimari, heykel, seramik sanatı ve sanatçıları Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Etrüsk Dönemi Sanatı Mimari,resim,heykel sanatı ve sanatçılar Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Eski Roma Uygarlığı ve Sanatında Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı nda Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları ve Sanatçılar Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS