TT211 Sanat Tarihi 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT211
Ad Sanat Tarihi 1
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU


Dersin Amacı

Tarihsel süreç içerisinde Ortaçağ ve Yeniçağ da oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak

Dersin İçeriği

Bizans Sanatı, Roman Dönemi Sanatı, Gotik Sanat, Ön Rönesans, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Orta ve Kuzey Avrupa Ülkelerinde Rönesans Sanatı, Maniyerizm, Barok Sanat

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları ,İstanbul,1982 Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman ,Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi, İstanbul Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.2, Görsel Yayınları, İstanbul,1981 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986 Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998 Engin AKYÜREK, Ortaçağdan Yeniçağa Felsefe ve Sanat, İştar Yayınevi, İstanbul Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları. İstanbul, 1992 Heinrich WÖLFLIN, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları, İstanbul

Notlar

Bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat tarihsel birikim kazanır.
ÖÇ02 İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir.
ÖÇ03 Orta Çağ ve Yeni Çağ'da farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar.
ÖÇ04 Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar.
ÖÇ05 Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır
ÖÇ06 Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Tarihi Bilimi ve diğer bilimlerle ( tarih, sosyoloji, arkeoloji,antropoloji v.d) olan ilişkisi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Orta Çağ Sanatlarına Genel Bakış, Din ve Sanat İlişkisi kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Bizans Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, Anıtsal Duvar Resmi (fresko,mozaik), Levha Resmi (ikon,ikona) ve Minyatür kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Avrupa da Roman Dönemi Sanatı, Derebeylik ve Kilise Kurumunun Sanata Olan Etkileri kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Avrupa da Gotik Dönem Sanatı: Katedral Mimarisi, Vitray ve Heykel Sanatı kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Orta Çağ da Anadolu Sanatı Selçuklu, Beylikler ve Erken Osmanlı Dönemlerinde, Mimari, Çini, Taş ve Ahşap Bezemeleri kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Rönesans Sanatını Hazırlayan Koşullar: Hümanizm, Burjuva, Reform, Teknik Gelişmeler, Doğa Araştırmaları kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ön Rönesans Sanatı: Floransa ve Siena Ekolleri kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Erken Rönesans Döneminde Resim, Heykel, Mimari kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Yüksek Rönesans: L. Da Vinci, Michelangelo, Rafaello, Tiziano kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Orta ve Kuzey Avrupa da Rönesans Sanatı kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Maniyerist Dönem Sanatı kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 İtalya ve Fransa da Barok Dönem Sanatı: Mimari, Resim, Heykel kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 İspanya da ve Kuzey Avrupa da Barok Dönem Sanatı kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 FİNAL SINAVI soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 FİNAL SINAVI soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS