Genel Bilgi
Kod | TTS209 |
Ad | Tekstil Yüzey Tasarımı 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil Mazleme ve uygulama tekniklerinin öğrenilip, el becerisinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
Doku konusunun Slayt gösterimi ile anlatımı yapılır. Öğrenciler doku ve malzeme araştırmasına yönlendirilir. Araştırmalar sonucunda farklı dokularda yeni tekstil yüzeyleri oluşturmaları sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Textiles Fiber to Fabric, Bernard P. Corbman The Fiber Arts Arts Book of Wearable Art Katherine Duncan Aimome. The New Textiles, Chloe Clochester, Thames And Hudson, London, 1996 International Textile Design, Mary Shoeser Lourence King Publishing, London, 1993 Textiles. A Handbook For Designers, Marypaul Yates, W.W. Norton and Company, London, 1996 Fashion, The Collection Of The Kyoto Costume Institute, Taschen, Kyoto, 2002
Notlar
Doğanın kendisi- maco fotoğraf çekimleri- dergi ve kitaplardaki detay fotoğrafları- Textiles Fiber to Fabric, Bernard P. Corbman- The Fiber Arts Arts Book of Wearable Art, Katherine Duncan Aimome.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil tasarımın temeli olan ''DOKU'' olgusu irdelenip, kumaş, doğal- yapay elyaf, lif ve iplik gibi farklı malzemelerin tekstil ürünlerinin araştırılıp, karışık olarak kullanılmak suretiyle geleneksel ve yenilikçi uygulama yöntemleri ile (nakış, aplike, dikiş baskı, vb.) yeni yüzeyler oluşturur. |
ÖÇ02 | Öğrencinin malzeme bilgisi gelişir. |
ÖÇ03 | Öğrencinin tekstil malzemelerini birleştirme konusunda teknik el becerisi gelişir. |
ÖÇ04 | Tekstil tasarımının temeli olan Doku olgusu irdelenerek, bu konu ile ilgili yeni yüzey tasarımları oluşturulur. |
ÖÇ05 | Öğrencinin malzeme, doku, renk, tasarım bilgisi gelişir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doku Nedir. Doğadaki dokuları nasıl algılarız. Tekstil Tasarımında baskılı ve karışık yöntemlerle doku arayışları nelerdir. Sorularını açıklayıcı ders anlatımı. | Öğrenci doku kavramını araştırılıp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Doku örneklerini içeren slayt sunumu ile doku kavramı pekiştirilir ve malzeme araştırmasına geçilir. | Doğaya ait doku fotoğrafları ya da canlı örnekler toplanmalı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Araştırma üzerine sunum ve tasarım temalarının belirlenmesi ve malzeme araştırması. | Öğrenci derse malzeme araştırması ile hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Seçilen teknik ve temalar ve proje doğrultusunda eskizlere başlanması. | Malzeme araştırması tamamlanmış olup teknik ve tasarıma uygun malemelerini hazr bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
5 | Eskiz değerlendirmesi ve Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar. | Öğrenci ekiz çalımalarını tamamlamış olup sunuma hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Ana Tasarım Çalışmaları ve sunumlar. | Öğrenci ekiz çalımalarını tamamlamış oluo sunuma hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmalarına Geçiş. | Öğrenci, onaylanan eskiz çalışmaları ve malzemeler ile sınıfta hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Öğrenci,bitmiş ve onaylanmış olan tüm doku çalışmalarını Paspartulu şekilde teslime hazır bulunur. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Edinilen kazanımlar sonucunda dokulu yüzeyden Kompozisyon oluşturularak, bitmişi 50x70 cm tual üzerine tasarım olacak şekilde eskizleri hazırlanır. | Öğrenci, ön araştırması yapılıp hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Eskiz değerlendirmesi, teknik ve malzemeye yönelik araştırma ve örenklerin değerlendirilmesi. | Öğrenci, ön araştırması yapılıp hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler. | Öğrenci, ön çalışma hazırlıkları yapılıp hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Ana Tasarım Çalışmaları ve sunumlar | Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar. | Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Uygulama Çalışmaları ve sunumlar. | Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tüm Çalışmaların Sunumları. | Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Öğrenci, tamamlanmış olan çalışmasını teslime hazır olacak şekilde derse gelir. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci, tamamlanmış olan çalışmasını teslime hazır olacak şekilde derse gelir. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |