TTS209 Tekstil Yüzey Tasarımı 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS209
Ad Tekstil Yüzey Tasarımı 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tekstil Mazleme ve uygulama tekniklerinin öğrenilip, el becerisinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Doku konusunun Slayt gösterimi ile anlatımı yapılır. Öğrenciler doku ve malzeme araştırmasına yönlendirilir. Araştırmalar sonucunda farklı dokularda yeni tekstil yüzeyleri oluşturmaları sağlanır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Textiles Fiber to Fabric, Bernard P. Corbman The Fiber Arts Arts Book of Wearable Art Katherine Duncan Aimome. The New Textiles, Chloe Clochester, Thames And Hudson, London, 1996 International Textile Design, Mary Shoeser Lourence King Publishing, London, 1993 Textiles. A Handbook For Designers, Marypaul Yates, W.W. Norton and Company, London, 1996 Fashion, The Collection Of The Kyoto Costume Institute, Taschen, Kyoto, 2002

Notlar

Doğanın kendisi- maco fotoğraf çekimleri- dergi ve kitaplardaki detay fotoğrafları- Textiles Fiber to Fabric, Bernard P. Corbman- The Fiber Arts Arts Book of Wearable Art, Katherine Duncan Aimome.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tekstil tasarımın temeli olan ''DOKU'' olgusu irdelenip, kumaş, doğal- yapay elyaf, lif ve iplik gibi farklı malzemelerin tekstil ürünlerinin araştırılıp, karışık olarak kullanılmak suretiyle geleneksel ve yenilikçi uygulama yöntemleri ile (nakış, aplike, dikiş baskı, vb.) yeni yüzeyler oluşturur.
ÖÇ02 Öğrencinin malzeme bilgisi gelişir.
ÖÇ03 Öğrencinin tekstil malzemelerini birleştirme konusunda teknik el becerisi gelişir.
ÖÇ04 Tekstil tasarımının temeli olan Doku olgusu irdelenerek, bu konu ile ilgili yeni yüzey tasarımları oluşturulur.
ÖÇ05 Öğrencinin malzeme, doku, renk, tasarım bilgisi gelişir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doku Nedir. Doğadaki dokuları nasıl algılarız. Tekstil Tasarımında baskılı ve karışık yöntemlerle doku arayışları nelerdir. Sorularını açıklayıcı ders anlatımı. Öğrenci doku kavramını araştırılıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 Doku örneklerini içeren slayt sunumu ile doku kavramı pekiştirilir ve malzeme araştırmasına geçilir. Doğaya ait doku fotoğrafları ya da canlı örnekler toplanmalı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Araştırma üzerine sunum ve tasarım temalarının belirlenmesi ve malzeme araştırması. Öğrenci derse malzeme araştırması ile hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Seçilen teknik ve temalar ve proje doğrultusunda eskizlere başlanması. Malzeme araştırması tamamlanmış olup teknik ve tasarıma uygun malemelerini hazr bulundurmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
5 Eskiz değerlendirmesi ve Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar. Öğrenci ekiz çalımalarını tamamlamış olup sunuma hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Ana Tasarım Çalışmaları ve sunumlar. Öğrenci ekiz çalımalarını tamamlamış oluo sunuma hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmalarına Geçiş. Öğrenci, onaylanan eskiz çalışmaları ve malzemeler ile sınıfta hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Öğrenci,bitmiş ve onaylanmış olan tüm doku çalışmalarını Paspartulu şekilde teslime hazır bulunur. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Edinilen kazanımlar sonucunda dokulu yüzeyden Kompozisyon oluşturularak, bitmişi 50x70 cm tual üzerine tasarım olacak şekilde eskizleri hazırlanır. Öğrenci, ön araştırması yapılıp hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Eskiz değerlendirmesi, teknik ve malzemeye yönelik araştırma ve örenklerin değerlendirilmesi. Öğrenci, ön araştırması yapılıp hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler. Öğrenci, ön çalışma hazırlıkları yapılıp hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Ana Tasarım Çalışmaları ve sunumlar Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar. Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Uygulama Çalışmaları ve sunumlar. Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tüm Çalışmaların Sunumları. Öğrenci ön çalışma hazırlıkları yapılıp, tüm malzemeler eksiksiz olacak şekilde derse hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Öğrenci, tamamlanmış olan çalışmasını teslime hazır olacak şekilde derse gelir. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci, tamamlanmış olan çalışmasını teslime hazır olacak şekilde derse gelir. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:46