Genel Bilgi
Kod | TT237 |
Ad | Baskı Tasarım 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yaptıkları araştırmalar doğrultusunda özgün fikirler üreterek renk, doku, form ve yüzey ilişkilerini algılamalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Çeşitli konular seçilerek ve konuya ait birimleri kullanarak tekstil yüzeyleri için kumaş baskı tasarımları yapmak
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Tekstil desen tarihiyle ilgili kitaplar. tekstil baskı desenleriyle ilgili kitaplar, Trend katalogları.
Notlar
Desenler Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fak. Tekstil Bölümü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | baskı tasarım için; nasıl renk seçeceğini, deseni nasıl oluşturacağını öğrenir. |
ÖÇ02 | Tekstil tasarımı için gerekli olan araç-gereç ve malzeme bilgisine sahip olur |
ÖÇ03 | Tekstil tasarımla ilgili malzeme ve kaynakları etkin bir şekilde kullanır |
ÖÇ04 | Tasarım öğeleri hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve bunları tekstil tasarımında etkin olarak kullanır |
ÖÇ05 | Çeşitli malzeme ve tekniklerle farklı dokular elde eder |
ÖÇ06 | Tekstil tasarımında rengi etkin bir şekilde kullanır |
ÖÇ07 | tekstil kumaş baskı tasarımında raportlama yöntemlerini kullanır |
ÖÇ08 | Desen tasarımını baskı işlemi için hazırlar. Desen tasarımında, desenin farklı planlarının kopyasını hazırlar. . Baskı atölyesindeki boyaların özelliklerini açıklar. |
ÖÇ09 | .Desenin renk varyanları için gerekli boya karışımlarını hazırlar. 2.1 . İlk desenin renk düzenlemesinden hareketle varyant zemin renklerini belirler. 2.2 . Desende kullanılan diğer motiflerin varyant renklerini belirler. 2.3 . Tüm varyant renkleri için boya karışımlarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | textil baskı tasarımı için doğadan konu araştırması yapmak | konu ile ilgili doğada gözlem yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | doğal obje araştırması konusunda yönlendirmek | doğadan renkli objeler toplamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
3 | öğrencinin renk araştırmalarını düşüncelerini somut hale dönüştürmek,bu konuda çalışmalar yapmak. | doğadan renkli objeler toplayarak renk gurupları oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
4 | doğadan çalışma , çizgi ile ifadesi ve çizgi ile kompozisyon | çalışmak üzere çeşitli objeler hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
5 | doğadan çalışma , çizgi ile ifadesi ve çizgi ile kompozisyon kurgu | çalışmak üzere çiçek-yaprak gibi objeler hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
6 | desen oluşturmak için yapılan çizimlerden büyük orta ve küçük boy motiflerin seçilmesi | yatay çizgi çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
7 | raport tekrarına göre motiflerin kağıda geçirilmesi | dikey çizgi çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | şal tasarımı Baskı çalışmalarına devam, öğrencilerin uygulamalarının eleştirilmesi. | pazar araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
10 | Baskı atölyesindeki malzemeler ve araçlar hakkında bilgilendirme ve baskı hazırlık aşaması | tema raştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
11 | hazırlanan raportlu çizimin boyama için resim kağıdına aktarılması | desen araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
12 | Desen planlarının üst üste çakıştırılması ile oluşabilecek desen hatalarının kontrolü ve düzeltilmesi. | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
13 | desenin ecoline ve suluboya tekniği ile boyanması | tarihsel süreçte ekose örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
14 | kravat tasarımı | ekose eskizi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
15 | eşarp tasarımı | proje sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | proje sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |