Genel Bilgi
Kod | TTS214 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesi.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, bilgisayarı oluşturan temel yazılım ve donanımları, bilgisayar destekli tasarıma yönelik temel bilgileri, sayısal görüntü işleme ilkelerini ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmeleri amacıyla uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci daha önceki bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.
Kaynaklar
web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012
Notlar
web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanarak bilgisayar ortamında farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar hazırlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, programın özelliklerinin getirisi ile etkili sunum yöntemlerini oluşturur. |
ÖÇ03 | Sunum paftaları hazırlar. |
ÖÇ04 | Hazırladığı tasarımları Adobe Photohop programında giydirme tekniği ile gerçekçi görseller elde eder. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kendi tasarımlarının renk varyantlarını hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adobe Photoshop sayısal görüntü işleme yazılımının tekstil baskı tasarımı amaçlı genel tekrarı | Dersle ilgili ön bilgiler toparlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Ekili bir sunum paftasında olması gereken özelliklerin anlatımı ve örnek gösterimler | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Koleksiyon hazırlamaya yönelik çıkış noktaları seçilip bu doğrultuda el çizimi ya da dijital ortamda desen çalışmalarına başlanır | Çıkış noktası ve uygulama alanlarına yönelik yaratıcı fikirleri önceden düşünmüş olarak derste hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Eskizler rotasyon desen tasarımı için değerlendirilir | Öğrenci eskizlerini yapmış olarak derste hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Eskizler rotasyon desen tasarımı için değerlendirilir. | Öğrenci eskizlerini yapmış olarak derste hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | El çalışması tasarımların dijital dosyalara dönüştürülerek bilgisayar destekli raportlanması yapılır | Öğrenci kendi el çalışmalarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | vize sınavı | Öğrenci kendi el çalışmalarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Öğrenci digitalgörsellerini hazır bulundurmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sunum Paftası hazırlamanın detayları işlenir ve uygulamalı olarak gösterilir. | Öğrenci digital görsellerini hazır bulundurmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Koleksiyon çalışmasının etkili sunumu için dijital ortamda çalışılır. | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları. | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | koleksiyondaki desenlerin her biri farklı objelere giydirilir | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Sunum paftalarının son değerlendirmeleri | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Final | Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |