TTS214 Bilgisayar Destekli Tasarım 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS214
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesi.

Dersin İçeriği

Öğretim görevlisi öğrencilere, bilgisayarı oluşturan temel yazılım ve donanımları, bilgisayar destekli tasarıma yönelik temel bilgileri, sayısal görüntü işleme ilkelerini ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmeleri amacıyla uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci daha önceki bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.

Kaynaklar

web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012

Notlar

web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanarak bilgisayar ortamında farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar hazırlar.
ÖÇ02 Öğrenci, programın özelliklerinin getirisi ile etkili sunum yöntemlerini oluşturur.
ÖÇ03 Sunum paftaları hazırlar.
ÖÇ04 Hazırladığı tasarımları Adobe Photohop programında giydirme tekniği ile gerçekçi görseller elde eder.
ÖÇ05 Öğrenci, kendi tasarımlarının renk varyantlarını hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Adobe Photoshop sayısal görüntü işleme yazılımının tekstil baskı tasarımı amaçlı genel tekrarı Dersle ilgili ön bilgiler toparlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Ekili bir sunum paftasında olması gereken özelliklerin anlatımı ve örnek gösterimler Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Koleksiyon hazırlamaya yönelik çıkış noktaları seçilip bu doğrultuda el çizimi ya da dijital ortamda desen çalışmalarına başlanır Çıkış noktası ve uygulama alanlarına yönelik yaratıcı fikirleri önceden düşünmüş olarak derste hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Eskizler rotasyon desen tasarımı için değerlendirilir Öğrenci eskizlerini yapmış olarak derste hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Eskizler rotasyon desen tasarımı için değerlendirilir. Öğrenci eskizlerini yapmış olarak derste hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 El çalışması tasarımların dijital dosyalara dönüştürülerek bilgisayar destekli raportlanması yapılır Öğrenci kendi el çalışmalarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 vize sınavı Öğrenci kendi el çalışmalarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Öğrenci digitalgörsellerini hazır bulundurmalı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sunum Paftası hazırlamanın detayları işlenir ve uygulamalı olarak gösterilir. Öğrenci digital görsellerini hazır bulundurmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Koleksiyon çalışmasının etkili sunumu için dijital ortamda çalışılır. Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları. Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 koleksiyondaki desenlerin her biri farklı objelere giydirilir Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Sunum paftalarının son değerlendirmeleri Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Final Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:50