Genel Bilgi
Kod | TTS331 |
Ad | Giysi Dikim Teknikleri 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üretim pratiğinin önemi aktarılarak günümüz işletmelerinde uygulanan bilgi ve becerinin ortaya konması, Moda atölyesinde uyulması gereken esasların aktarılması, Öğrencilere özgün model ve kesim ortaya çıkarma yeterliliklerinin kazandırılması
Dersin İçeriği
Üretime hazırlık işlemleri, Üretimde Kullanılan makinelerinin kullanımı ve bakımı, Çeşitli makine ayakları kullanılarak dikiş çeşitlerine yönelik çalışmalar, Kumaş serimi yapma, Kesim, Dikim Egzersizleri, Etek kesimi ve dikimi yapma, Etek son ütü ve kontrolleri, Model Uygulamalı Etek Dikimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Komisyon, “Tekstil Uygulama”, M.E.B. Yayınları, Ankara: 1998. B. Pamuk, “Temel Kalıp ve Dikim Uygulama Teknikleri”, Ankara: 2002., A. Smith, Dikiş Teknikleri, Tuva Tekstil Yayınevi, İstanbul: 2010. E.. Koca ve F. Koç, Temel Dikim Teknikleri Etek-Pantolon, Kök Yayıncılık, İstanbul: 2006., Ş. Sever, “Kadın Giyimi ve Temel Dikiş”, Ankara: 2000., N. Zengingönül, “Giyim Üretiminde Temel Dikim Teknikleri”, Ankara: 1990
Notlar
Gürsoy, Tahir, “Giyim Kültürü ve Moda 2. Cilt”, Ömür Matbaacılık, İstanbul, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, günümüz işletmelerinde uygulanan bilgi ve becerileri pratik bir şekilde gerçekleştirir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, dikiş ve overlok makinelerinin temel bölümlerini ve ayarlarını kavrar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, kumaş üzerine temel dikişleri yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, çeşitli modellerin dikimini yapar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, çalışma talimatlarını hazırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenciler kumaş kesimi yapar. |
ÖÇ07 | Öğrenciler, ütüleme tekniklerini uygular. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, fermuar ve bel temizleme tekniklerini uygular. |
ÖÇ09 | Öğrenciler, özgün etek modelleri diker. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Düz Sanayi Dikiş Makinesini Kullanımı Düz Sanayi Dikiş Makinesinin Temizlik ve Bakımı, Overlok Makinesini Kullanmak Overlok Makinesinin Temizlik ve Bakımını Yapılması, Ütü ve Ütüleme Ortamı | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Dikiş makinesi, overlok makinesi ayarlarının anlatılması, Teknik Alıştırmalar (Makine Egzersizlerinin Yapılması) | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Dikim Egzersizleri (Düz dikiş, overlok dikişi) | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Dikim Egzersizleri (gaze dikişi, çıma dikişi, nervür dikişi) | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Dikim Egzersizleri (biye dikimi) | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Dikim Egzersizleri (kapione dikişi) | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Reçme makinesi kullanımı | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Üretimle İlgili Teknik Çalışmalar | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Gerekli El Dikişleri | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Etek Dikimi Yapma (fermuar dikimi) | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Etek Dikimi Yapma (yırtmaç dikme) | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Etek Son Ütü ve Son Kontrolü Yapma | Malzeme temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Model Uygulamalı Etek Dikimi, Son Ütü ve Kontrolü Yapma | Model araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |