TTS319 Estetik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS319
Ad Estetik
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU


Dersin Amacı

Estetiğin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleriyle ve estetik değerlerle ilgili tartışmalara katılmak

Dersin İçeriği

Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, klasik felsefede güzellik ve sanat,Sanat, bilim ve felsefe, Klasik felsefede güzellik ve sanat;Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

D. Townsend. (2002). Estetiğe Giriş. Ankara: İmge.

Notlar

Hakki Hunlar. 1998. Estetiğin Kısa Tarihi. İstanbul. Paradigma.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri açıklar.
ÖÇ02 Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilir.
ÖÇ03 Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilir.
ÖÇ04 Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılır.
ÖÇ05 Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve Estetiğe Genel Bakış Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma BakSanat ve Estetik Kuramları S: 13.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Estetiğin Problem Alanı ve Temel Kavramları. Klasik ve Modern Felsefede Estetik Kavramı., konu ile ilgili literatür araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Sanat ile Bilim ve felsefe Arasındaki Farklar -Sanat ile Günlük Yaşam Arasındaki Farklar konu ile ilgili literatür araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Estetik Değere İlişkin Öznelci Görüş - Estetik Değere ilişkin Nesnelci Görüş: Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S64 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 stetikle İlgili Görüşler: (Platon, Aristoteles.) Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. bak:Uygulamalı EstetikS12 bak: Sanat ve Estetik Kuramları S189) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Estetikle İlgili Görüşler: ( Immanuel Kant,George Wilhelm Friedrich Hegel, Henry Bergson ... etc.) Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. bakSanat ve Estetik Kuramları S:219) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Estetikle İlgili Görüşler: (Benedetto Croce ... etc.) Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma.bakUygulamalı Estetik S:5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınav ders notları çalışılmalı. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikoloji, Sosyoloji ve Estetik Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. bak Uygulamalı Estetik bak Sanat ve Estetik Kuramları S189 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Biçimlendirmede Estetik Amaç Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma.bak: Sanat ve Estetik Kuramları S219) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Doğada Güzel Deneyi konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S: 138.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Dış Dünya Deneyi ve Estetik Nesne konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S: 159.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Estetik Nesnenin Belirlenmesi- Güzel Araştırmasında Uzam ve Zaman Kavramları Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Estetik S: 173- 193.) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
14 Bir Estetik Olgu Olarak Kentleşmek - kentli olmak 1 Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: Sanatın Boyutları Page: 115-125.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 Bir Estetik Olgu Olarak Kentleşmek - kentli olmak 2 Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (BakSanatın BoyutlarıPage: 115-125.) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarına çalışılıp gelinmeli Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarına çalışılıp gelinmeli Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS