TTS338 Tekstilde Boya ve Terbiye-2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS338
Ad Tekstilde Boya ve Terbiye-2
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin tekstil terbiye işlemleri, aplikasyon metotları, reçete hesaplamaları, rejenere ve sentetik esaslı liflerin terbiye işlemleri ve terbiye hataları konularında bilgi düzeylerini artırmaktır.

Dersin İçeriği

Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon yöntemleri, aplikasyon makineleri, reçete hesaplamaları, rejenere ve sentetik esaslı liflerin ön terbiye renklendirme ve bitim işlemleri ve terbiye hataları konularından oluşur.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tekstilde Boya ve Terbiye II Ders Notları; Gamze Gülşen Bakıcı

Notlar

Genel tekstil terbiyesi : kasar-boya-baskı-apre; Zerrin Yakartepe, Mehmet Yakartepe


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapay lifleri sınıflandırır
ÖÇ02 Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon yöntemlerini açıklar
ÖÇ03 Tekstil terbiyesinde kullanılan makinelerin çalışma prensiplerini açıklar
ÖÇ04 Yapay liflerin terbiye işlemlerini açıklar
ÖÇ05 Tekstil terbiyesinde meydana gelen hata türlerini ayırt eder
ÖÇ06 Terbiye hatalarının çözüm önerilerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapay liflerin sınıflandırılması ve terbiye işlemlerine giriş Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Aplikasyon Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon yöntemleri Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Tekstil terbiyesinde kullanılan makineler Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Tekstil terbiyesinde kullanılan aplikasyon metoduna göre reçete hesaplamaları Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Rejenere liflerin ön terbiyesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sentetik liflerin ön terbiyesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ön çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Boyama teknikleri Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Baskı teknikleri Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Rejenere liflerin renklendirilmesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sentetik liflerin renklendirilmesi Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Rejenere liflerin bitim işlemleri Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sentetik liflerin bitim işlemleri Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Terbiye hataları ve çözüm önerileri Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS