Genel Bilgi
Kod | TTS422 |
Ad | Müzeler ve Sanat Galerileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müzelerin ve galerilerin eğitim amaçlı kullanımı ve bu yolla kültür, sanat ve değerlendirme çalışmaları. Ayrıca, Müzeler, kültürler ve uygarlıklar, müze ve sanat, müze ve eğitim, müze ve toplum konularında bilgi kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Müzecilik tarihi ve kuramları, toplumsal eğitim, koleksiyon yönetimi, sergi tasarım ve yönetimi, koruma politikaları ve yaklaşımları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlhan, A. Çakır, (2014), Müze Eğitimi Uygulamaları, Kültür Bakanlığı Erdem Ünver, Müze Eğitimi ders notları, Atılım Üniversitesi Müze katalogları
Notlar
Tarih Vakfı (2000). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, III.Uluslararası Tarih Kongresi, İstanbul., ğitimde Müzelerden Yararlanma. Ankara: Muradiye Eğitim, Kültür, Sanat Dergisi, yıl 4/ sayı 16, 58-65. -Atagök, T. vd. (2006) Okul-Müze Günleri Öğretmen Paketi,YTÜ. Basım-yayım Merkezi, İstanbul. -Seidel, Stephan and Kenneth Hudson. Çev. Bahri Ata. Editör Bekir Onur Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik: Uluslararası İki Çalışma Raporu. AÜ Sosyal Bilimler Ens. Yay. 1999.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım farkındalığı geliştirir. |
ÖÇ02 | Tekstil tasarımı ve moda konularında toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde bilgi toplama, duyurma ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ04 | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilir. |
ÖÇ06 | Estetik farkındalık gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji ve sanat tarihi tanımlamaları. Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamaları. | Bireysel Müze veya galeri gezisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Müze ve müzecilik tanımları, müze türleri, Müzelerin işlevleri, toplama, belgeleme, koruma, sergileme, eğitim işleri. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Dünyada ve Türkiye'de müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünyaca ünlü Müzeler | Öğrencilerin önceki müze deneyimlerine ilişkin anıları. Görüntüler, video kayıtları, çeşitli nesneler olabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Sanat müzeleri ve amaçları, Müze eğitimi nerelerde verilebilir, müze araştırmacısı, müze eğitimcisi. Müzecilik ve müze koleksiyonu tanıma, müze uzmanı. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler. Gezi öncesi ön anket ve araştırma çalışmaları ve müzeye ya da galeriye ilişkin araştırmalar... | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Müze ve /veya Sanat galerisi Ziyareti. Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar..(Pandemi nedeniyle Online Müze turları) | Gezi için gerekli izinlerin alınması (Pandemi nedeniyle Online Müzelerin araştırılması) | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | Müze ve öğrenme; müze ziyaretleri ve süreç sonrası faaliyetler. Bir müze rehberinin hazırlanması. (pandemi nedeniyle müzelerle ilgili sunumların online ortamda sunulacak dosya biçimlerinde hazırlanması ve paylaşılması) | süreç dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ziyaret sürecinde elde edilen bilgi ve dokümanların, hazırlanacak rehber, poster ve sunum için değerlendirilmesi | süreç dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Moda ve Tekstil Müzeleri, Müzelerde Tekstil örnekleri - Öğrenci araştırmaları ve sunumlar. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Dünyaca ünlü Müzeler ve etkinlikleri (Online Geziler) | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
12 | Türkiyedeki müzeler ve etkinlikleri ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Sanat Galerisi ve / veya Müze ziyareti. | Gezi için gerekli izinlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | Disipline dayalı sanat eğitimi uygulamaları- Müze veya Sanat Galerisi Ziyareti | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |