Genel Bilgi
Kod | ETS101 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GAMZE GÜLŞEN BAKICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı üniversiteyi tanımak, üniversitemizin olanaklarından yararlanmayı öğrenmek, üniversitemizin misyon, vizyon ve değerlerini benimsemek, bilimsel ve sosyal etkinliklerden nasıl yararlanılacağını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Üniversitede yaşam, üniversitemiz, yüksekokulumuz, akademik personel, eğitim ve öğrenciler, Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sınavlar, Başarı Notları ve Not Ortalamaları, Disiplin Cezaları, Disiplin Suçları, Öğrenci, Disiplin Soruşturmasının Yapılışı ve Uygulanması, Yatay ve Dikey Geçişler, Sağlık, Sosyal, Kültürel Faaliyetler ve Barınma, Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi ve Staj Talimatı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Üniversite Web sayfasında bulunan kısım ve yönetmelikler ve iş akışları
Notlar
Öğretim Elamanın Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversitemizle ilgili temel bilgileri edinir. |
ÖÇ02 | Üniversitemizin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak kendi haklarını ve üniversite olanaklarını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Kendini keşfetme ve kendini sürekli yenilemeye hazır olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Özgüven, Atılganlık ve Etkin Dinleme | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Üniversitemiz, Yüksekokulumuz | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Yükseköğretimin Amacı ve Yükseköğretim Kurulu | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Üniversite Organları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Öğretim Elemanları, Öğretim ve Öğrenciler | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
7 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sınavlar, Başarı Notları ve Not Ortalamaları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Disiplin Cezaları, Disiplin Suçları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | Öğrenci Disiplin Soruşturmasının Yapılışı ve Uygulanması | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Yaz Yarıyılı Öğrenimi, Yatay ve Dikey Geçişler | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Sağlık, Sosyal, Kültürel Faaliyetler ve Barınma | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Meslek Yüksekokulları Staj Talimatı | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |