Genel Bilgi
| Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Elektronik Teknolojisi | |
| Kod | ELO132 |
| Ad | Sayısal Elektronik |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel mantık devrelerini, bileşik mantık devrelerini ve aritmetik mantık devrelerini kurabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste; sayı sistemleri, karnaugh haritalama yöntemleri, temel mantık devreleri, bileşik mantık devreleri ve aritmetik mantık devreleri öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Elamanın Ders notları
Notlar
Digital Fundamentals 11e Thomas L Floyd
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sayı sistemlerini çözümler. |
| ÖÇ02 | Sayısal kodları ve kodlamayı gösterir. |
| ÖÇ03 | Temel mantık işlemlerini uygular |
| ÖÇ04 | Mantık kapıları ile devre çizer |
| ÖÇ05 | Boolean matematiğini çözümler. |
| ÖÇ06 | Karno haritalarını analiz eder. |
| ÖÇ07 | Mantık ifadelerini sadeleştirir. |
| ÖÇ08 | Kod çözücüleri uygular |
| ÖÇ09 | Sürücü devrelerini kurar |
| ÖÇ10 | Çoğullayıcıları kullanmayı bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | 4 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sayı Sistemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 2 | Sayı Sistemlerinde İşlemler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 3 | Sayısal Kodlar | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 4 | Kodlama | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 5 | Temel Mantık İşlemleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Mantık Kapıları | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 7 | Mantık Kapıları ile Devre Çizimi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Boolean Cebri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 10 | Boolean Cebri ile Sadeleştirme | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
| 11 | Karnaugh Haritalama Yöntemi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 12 | Mantık İfadelerinin Sadeleştirilmesi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 13 | Kod Çözücü Devreler | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 14 | Sürücü Devreleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 15 | Çoğullayıcı Devreleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ödev | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||