ETS234 Bilgisayar Programlamaya Giriş

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ETS234
Ad Bilgisayar Programlamaya Giriş
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN


Dersin Amacı

Bilgisayar programlama eğitimini C dilini temel düzeyde öğreterek vermek

Dersin İçeriği

Bilgisayara ve programlamaya giriş.Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri. C programlama diline giriş,değişkenler, operatörler. Kontrol deyimleri,döngüler. Fonksiyonlar,diziler,çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi. Göstericiler, dizi-gösterici ilişkisi,dizgiler. Yapılar, dosya tipleri ve dosya işlevleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Elamanın Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Algoritma ve programlama mantığını kavrar
ÖÇ02 Mühendislik problemlerini çözebilecek algoritmalar geliştirebilir
ÖÇ03 Derleyici kavramını, derleme işlemini ve C dilinin temel kurallarını bilir
ÖÇ04 Temel C programlama dili kurallarını bilir
ÖÇ05 Fonksiyon kullanarak modüler programlar yazabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayar ve programlamaya giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 C programlama diline giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Değişkenler, operatörler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Kontrol deyimleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Döngüler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Fonksiyonlar-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ARA SINAV-UYGULAMALI Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Diziler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Göstericiler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Dizi-Gösterici ilişkisi Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Dizgiler Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Yapılar Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS