ISB243 Bilgisayar Programlama 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB243
Ad Bilgisayar Programlama 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel c sharp programlama dilini kullanmayı öğretmek, uygulama kapasitesini ve yeteneğini yükseltmek.

Dersin İçeriği

Bilgisayar sistemleri, insan-bilgisayar etkileşimi ve programlama problemi. Programın bölümleri. Tanımlamalar, sabitler, değişkenler. Girdiler. Hesaplamalar, ifadeler. Çıktılar. Kontrol-karar yapıları. Döngü yapıları, indisli değişkenler. Fonksiyon altprogramları. Metin dosyalar.

Dersin Ön Koşulu

Temel bilgisayar kullanma becerisi

Kaynaklar

Deste verilecektir.

Notlar

https://enformatik.cu.edu.tr https://www.w3schools.com/cs/index.php


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel c sharp programlama dilinde kod yazar.
ÖÇ02 Visual Studio programını kullanır.
ÖÇ03 Visual studio programı ile c sharp dilinde yazdığı programı derler ve çalıştırır.
ÖÇ04 C Sharp programlama dilinde veri tipleri ve değişkenleri kullanırç
ÖÇ05 C Sharp programlama dilinde konsol girdi ve çıktı işlemlerini yapar.
ÖÇ06 C Sharp programlama dilinde namespace, class, method yapılarını kavrar.
ÖÇ07 C Sharp dilindeki IF ve SWITCH ifadelerini kullanır..
ÖÇ08 C Sharp dilindeki döngü yapılarını kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programın bölümleri. Tanımlamalar, sabitler, değişkenler. Girdiler. Hesaplamalar, ifadeler. Çıktılar. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel c sharp programlama dilinde kod tasarım örnekleri, uygulamaları ve girdi-çıktı işlemleri. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Koşula dayalı olmayan kontrol-karar yapıları. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Koşula dayalı kontrol-karar yapıları. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Döngü yapıları. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Döngü yapıları ve indisli değişkenler. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Temel görsel c sharp programlama dilinde kütüphane fonksiyonları. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Temel görsel c sharp programlama dilinde yerel, genel, ortak değişkenler, indisli değişkenler ve birinci tip fonksiyon altprogramlar. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Temel görsel c sharp programlama dilinde diğer tip fonksiyon alt programlar. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Temel görsel c sharp programlama dilinde indisli değişkenler ve diğer tip fonksiyon alt programlar. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosya tanımlama, metin dosya oluşturma ve kayıt girilmesi. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyaya kayıt eklenmesi, işlem ve hesap yapılması. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Temel görsel c sharp programlama dilinde metin dosyadan kayıt görüntülenmesi. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:53