Genel Bilgi
Kod | ISB251 |
Ad | Mathematica İle İstatistiksel Uygulamaları |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL |
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Matematica yazılım programını tanıtmak ve İstatistik öğrencilerine İstatistik, Analiz ve Diferansiyel denklemler gibi bazı temel derslerin Matematica kullanarak nasıl uygulama yapılacağını göstermektir.
Dersin İçeriği
Giriş, listeleme , grafikler, kalkulus, istatistik
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Enis Sınıksaran, Aylin Aktükün, Matematik ve İstatistik Uygulamalarıyla Mathematica, Türkmen Kitabevi,2009.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir dersten veya bir seminerden, bir teoremin içeriğini, sembolik veya sayısal hesaplamalar ya da grafiksel gösterim için yararlı olacak şekilde kavrar. |
ÖÇ02 | Mathematica'da etkileşimli grafiksel görseller kullanır. |
ÖÇ03 | Teorik bilgileri kullanarak Mathematica'da hesaplamalar yapar. |
ÖÇ04 | Bilimsel makale veya master, doktor tezi vb. yazmak için Mathematica 'yı kullanır. |
ÖÇ05 | Mathematica belgelerinden ve internetteki diğer kaynaklardan bilgiyi kullanır. |
ÖÇ06 | İstatistik ve Matematikte sıklıkla kullanılan bazı yazılım programları ile ilgili bilgileri kavrar . |
ÖÇ07 | Yazılım programlarını kullanarak karmaşık hesaplamaları basite indirgeme, sonuç alma ve bunları kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Programlamaya giriş yapmak için bilgisayar uygulamalarını kullanarak hesapların temel sorunlarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mathematica yazılım programına bir giriş | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Matematikada temel sayısal hesaplamalar ve bazı matematiksel fonksiyonlar | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Değişkenlerin tanımlanması ve Parantezlerin Kullanımı | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sembolik ve sayısal hesaplamalar | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fonksiyon ve sabitlerin tanımlanması | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Mathematica ile lineer denklem sistemleri ve denklemlerin çözümü | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mathematicada Listeler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mathematicada Listeler II | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mathematicada temel çizimler ve çizim seçeneklerinin tanımlanması | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Diferansiyel, İntegral ve Limitler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Vectörler, Matrisler ve Mathematicada temel matris işlemleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Betimsel istatistik | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Güven aralıkları ve hipotez testleri | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Döngüler | Kaynak kitap okuma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |