ISB343 Bilgisayar Programlama 3

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB343
Ad Bilgisayar Programlama 3
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK


Dersin Amacı

Visual Studio ile C Sharp diliyle windows form uygulamarı geliştirmek.

Dersin İçeriği

Visual C Sharp dili ve form uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

C# programlama diline hakim olmak.

Kaynaklar

Derste verilecektir.

Notlar

https://enformatik.cu.edu.tr


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Visual Studio ortamını Görsel Programlama geliştirmek için kullanır.
ÖÇ02 Visual Studio ile yeni bir Windows Form uygulaması yaratır.
ÖÇ03 Nesne (Kontrol) kavramını ve Olay, Özellik ve Metodların ne demek olduğunu kavrar.
ÖÇ04 ORM kontrolünü kullanır.
ÖÇ05 Label ve Button kontrollerini kullanır.
ÖÇ06 TextBox, ListBox ve DropDownList nesnelerini kullanır.
ÖÇ07 Thread kullanımını ve Multithread program yazımını kavrar.
ÖÇ08 Geliştirdiği uygulamalar için kurulum paketleri hazırlar..


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Visual Studio Ortamı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Görsel Programlamaya giriş ve Formlar. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Araç kutusu ve araçların genel özellikleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Label ve Button kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Metin Kutusu Kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 CheckBox ve Option Box kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Listbox ve Dropdown List Kullanımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Timer Nesnesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 ImageBox ve Resim Dosyaları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Thread Kullanımı ve MutltiThread programlama - II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama Tasarımı ve proje geliştirme - II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama paketleme ve dağıtım Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS