Genel Bilgi
Kod | ISB492 |
Ad | İstatistiksel Güvenirlik Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİN YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere güvenilirlik kavramlarını tanıtıp , farklı sistemler için güvenilirlik kestiricileri ve güvenilirlik modellerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Farklı sistemler için güvenilirlik kestirimi, tehlike oranı tahmini, ömür dağılımlarına dayalı kestirimler, üstel dağılım, gamma dağılımı, ömür dağılımları temel alınarak yapılan testler, olasılık çizim teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
An Introduction to Reliability and Maintainability Engineering ,C.E.Ebeling, Waveland Pr Inc, 2019
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tehlike oranı tahminini hesaplar. |
ÖÇ02 | Olasılık çizim tekniklerini uygular. |
ÖÇ03 | Farklı sistemler için güvenilirlik kestirimi yapar. |
ÖÇ04 | Temel güvenilirlik modellerini kavrar. |
ÖÇ05 | Güvenilirlikle ilgili temel kavramları tanır. |
ÖÇ06 | Ömür dağılımlarına dayalı kestirimleri kullanır. |
ÖÇ07 | Güvenilirlik ile ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ08 | Yaşam tablosu yöntemini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farklı sistemler için güvenilirlik kestirimi | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Tehlike oranı tahmini | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ömür dağılımlarına dayalı kestirimler | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Üstel dağılım | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Weibull dağılımı | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Gamma dağılımı | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Uygulamalar | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Derste anlatılan konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Normal dağılım, Lognormal dağılım. | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sistemlerin güvenilirliği, seri diziliş, paralel diziliş. | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Örnek Olay |
11 | Güvenilirliğin Yaşam analizine uygulanışı, yaşam analizinde üstel model | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Yaşam analizinde Weibull Modeli | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Yaşam tablosu, Kaplan Meier ve Cox regresyon analizi | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Yaşam eğrilerinin karşılaştırılması. | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Ömür dağılımları temel alınarak yapılan testler | İlgili Kitap okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |