HML107 Biyokimya

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML107
Ad Biyokimya
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Zafer YÖNDEN
Dersin Öğretim Elemanı Zafer YÖNDEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyokimyasal kavramları ve bu bilgilerin klinikte nasıl kullanılacağını öğrenilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Biyokimyanın tanımı hücre ve organeller, karbonhidratlar, lipitler, amino asitler, proteinler, plazma proteinler, vitaminler, enzimler, nükleik asitler, beslenme, hormonlar, vücut sıvıları ve klinik biyokimyanın önemi konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

önkoşul yoktur

Kaynaklar

Özbolat G. (2020) Sağlık Bilimleri için Biyokimya. Akademisyen yayınevi.

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Protein metabolizmasını tanımlar. Plazma proteinlerinin görevlerini açıklar
ÖÇ02 Enzimlerin özelliklerini ve fonksiyonlarını tanımlar. Tanıda kullanılan belli başlı örnek alımında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar.
ÖÇ03 Nükleik asit yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. Vitaminlerin yapı ve fonksiyonlarını tanımlar.
ÖÇ04 Beslenme metabolizmasını açıklar Karbonhidrat metabolizmasını tanımlar.
ÖÇ05 Metabolizmada hormonların rolünü açıklar. Lipit metabolizmasını tanımlar.
ÖÇ06 hücre yapısını ve organellerin görevlerini açıklar amino asitlerin yapı ve fonsiyonlarını tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyokimyanın Tanımı Hücre ve Organeller okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Karbonhidratlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Lipitler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Amino Asitler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Proteinler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Plazma Proteinler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Vitaminler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Enzimler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Nükleik Asitler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Beslenme biyokimyası okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hormonlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Vücut Sıvıları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Klinik Biyokimyanın Önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Klinik Biyokimyanın Önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:16