HMS258 Ameliyathane hemşireliği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS258
Ad Ameliyathane hemşireliği
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Muaz GÜLŞEN


Dersin Amacı

Ameliyathane hemşireliği konusunda rol ve işlevleri kavratmak

Dersin İçeriği

Ameliyathane hemşirelik sürecinin tarihi ve bu alandaki temel kavramlar

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yavuz van GIERSBERGEN. (Ed.) (2015). Ameliyathane Hemşireliği. İzmir: Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireliği Derneği.

Notlar

Akyolcu N. (Ed.) (2018). Cerrahi Hemşireliği I. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ameliyathane hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Ameliyathane hemşireliğinin temel kavram ve uygulamalarını tanımlar
ÖÇ03 Ameliyathane hemşirelerinin özelliklerini tanımlar
ÖÇ04 Ameliyat olan hastaların temel ihtiyaçlarını açıklayabilir
ÖÇ05 Bireysel bakımda hastaya bütüncül yaklaşabilme becerilerini kazadırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ameliyathane Odası ve Santral Sterilizasyon Ünitesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bu Bölümlerin Fiziksel Yapısı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Ameliyathanede Çevre Güvenliği Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Ameliyathane Odasında Enfeksiyon Kontrolünün Önemi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Enfeksiyon Kontrol Komitesi ve hemşiresinin görevleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ameliyathanede Aseptik ve Antiseptik Uygulamalar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav SINAV Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Patojenlerin Bulaşma Yolları ve Ameliyathanede Önleme Yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Paket ve Bohçalama Yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ameliyathanede Risk Faktörleri (Ameliyat ekibi açısından) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Ameliyathanede Risk Faktörleri (Hasta açısından) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ameliyathane Hemşiresinin Görev ve Sorumluluklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ameliyathanede Etik Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Anestezi Uygulamaları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS