Genel Bilgi
Kod | HKU111 |
Ad | Psikolojiye Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUNAY FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı, psikolojide temel kavramlar, temel teori ve uygulamalar konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; psikoloji yaklaşımları, davranış ve davranışın biyolojik temelleri, öğrenme kuramları, bellek süreçleri, dil gelişimi, bilinç süreçleri
Dersin Ön Koşulu
-----
Kaynaklar
İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 36. Basım.
Notlar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir bilim olarak psikolojiyi tanımlama ve psikolojinin alanlarını bilme |
ÖÇ02 | Psikolojik yaklaşımları bilme |
ÖÇ03 | Davranışın nörobiyolojik temellerini belirtme |
ÖÇ04 | Öğrenme kuramlarını açıklama |
ÖÇ05 | Belleğin tanımı, belleğin işleyişi ve bellek türlerini bilme |
ÖÇ06 | Kişilik kuramlarını bilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin dogası | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Psikoloji yaklaşımları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Psikolojinin alt dalları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Davranışın nöröbiyolojik temelleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Duyum ve algı | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dil ve Düşünce | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Öğrenme | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Duygu ve Güdülenme | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bellek | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fiziksel, Dil ve Bilişsel Gelişim | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ahlak Gelişimi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sosyal ve Duygusal Gelişim | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kişilik Gelişimi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Psikopatoloji | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |