Genel Bilgi
Kod | HKU121 |
Ad | Türk Modernleşmesi ve Anayasacılık Hareketleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ZEYNEP ÖZKAN GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti dönemindeki anayasal gelişmeleri kavramayı ve günümüz anayasal düzeni ile karşılaştımalı olarak bilgi edinmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti dönemindeki anayasal gelişmeleri ve günümüz anayasal düzeni ile karşılaştımalı inceleme
Dersin Ön Koşulu
önkoşul yoktur
Kaynaklar
Bernard Lewis Modern Türkiye'nin Doğuşu Faroz Ahmad Modern Türkiye'nin Oluşumu Bülent Tanör Osmanlı - Türk Anayasal Gelişmeleri
Notlar
Makaleler, Mahkeme kararları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Osmanlı dönemindeki anayasal gelişmeleri kavramak |
ÖÇ02 | Günümüz anayasal düzeni ile karşılaştımalı olarak bilgi edinmek |
ÖÇ03 | fransız devriminin etkilerini kavramak |
ÖÇ04 | Türkiye Cumhuriyeti anayasal gelişmelerini kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı, Kaynaklar, Yöntem ve Akış Üzerine Bilgilendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Osmanlı İmparatorluğu Dönemi- Genel Olarak Devlet Sistemi, Devlet - Halk İlişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tanzimata Hazırlık: Reformlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Senedd-i İttifak | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tanzimat Fermanı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Islahat Fermanı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | I. Meşrutiyet ve Kanun-i Esasi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | II. Meşrutiyet | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Milli Mücadele Dönemi: Dönemin Gelişen Olayları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Büyük Millet Meclisi ve Yeniden Yapılanma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1921 Anayasası: Siyasal, Sosyal, Ekonomik Yapı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Cumhuriyet Dönemi: 1924 Anayasası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çok Partili Rejime Geçiş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 1961 Anayasası ve 1982 Anayasası'na Giden Süreç | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |