Genel Bilgi
Kod | HKU118 |
Ad | Çağdaş Devlet Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ZEYNEP ÖZKAN GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
ZEYNEP ÖZKAN GÜNEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, farklı siyasal sistemlerdeki belli başlı devletlerin kurumsal yapısını ve işleyişini öğrenmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kurulu iktidar organları ve hükümet sistemlerini dünya üzerindeki bellibaşlı hukuk sistemleri - Çeşitli siyasal sistemler
Dersin Ön Koşulu
önkoşul yoktur
Kaynaklar
Cem Eroğul Çağdaş Devlet Düzenleri Esat Çam Çağdaş Devlet Sistemleri Michael G. Roskin Çağdaş Devlet Sistemleri Siyaset Coğrafya Kültür
Notlar
Makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kurulu iktidar organları ve hükümet sistemlerini dünya üzerindeki bellibaşlı hukuk sistemleri - devlet sistemleri üzerinden kavramak |
ÖÇ02 | Çeşitli siyasal sistemler üzerinden karşılaştırma yapabilmek |
ÖÇ03 | farklı siyasal sistemlerdeki belli başlı devletlerin kurumsal yapısını ve işleyişini öğrenmeyi |
ÖÇ04 | Farklı hukuk düzenleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı, Kaynaklar, Yöntem ve Akış Üzerine Bilgilendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tarihsel Gelişim Açısından İngiltere'de Devlet Yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İngiltere - Yasama/Yürütme/ Yargı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İngiltere - Siyasal Sistemin Diğer Bileşenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tarihsel Gelişim Açısından Amerika Birleşik Devletleri'nde Devlet Yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | ABD - Yasama/Yürütme/ YargI ve Siyasal Sistemin Diğer Bileşenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tarihsel Gelişim Açısından Fransa'da Devlet Yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fransa - Yasama/Yürütme/ Yargı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Fransa - Siyasal Sistemin Diğer Bileşenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Tarihsel Gelişim Açısından Almanya'da Devlet Yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Almanya - Yasama/Yürütme/ Yargı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Almanya - Yasama/Yürütme/ Yargı ve Siyasal Sistemin Diğer Bileşenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tarihsel Gelişim Açısından Rusya Federasyonu'nda Devlet Yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Rusya Federasyonu - Yasama/Yürütme/ Yargı ve Siyasal Sistemin Diğer Bileşenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |