HMS363 Perinatoloji Hemşireliği ve Bakım

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS363
Ad Perinatoloji Hemşireliği ve Bakım
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin doğum öncesi dönem, riskli gebelikler, riskli doğum eylemi, riskli doğum sonu dönem ve gebenin/annenin bakımını bilmesi ve uygun hemşirelik uygulamalarını geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında doğum öncesi dönem, gebelikte riskli durumlar ve doğum sonu döneme ilişkin konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Nazik E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hemşireliği (s.433- 50) Ankara :Akdemisyen Kitabevi

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kadın sağlığı sağlığına girişi tanımlayabilir
ÖÇ02 Perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği kavramlarını bilir ve tartışır.
ÖÇ03 perinatal tıp ve perinatoloji hemşireliği alanındaki kanıta dayalı çalışmaları yorumlar.
ÖÇ04 Doğum öncesi bakımın amacını ve basamaklarını bilir.
ÖÇ05 Perinatoloji hemşireliği alanındaki problemleri ,bilimsel olarak inceler ve kullanabilir
ÖÇ06 Riskli gebelikleri ve hemşirelik bakımını yapar.
ÖÇ07 Acil obstetrik durumları bilir ve bakımı uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve dersin tanıtımı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kadın sağlığı sağlığına giriş konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gebeliğin fizyolojisi konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gebelikte annenin fizyolojisi konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Doğum öncesi konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Doğum öncesi bakım konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Doğum eyleminde annenin bakımı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav(YazılıSınav/ Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa CevaplıTest, EşleştirmeliTest) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Riskli gebelikler konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 hemşirelik bakımıı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gebeliği etkileyen durumlar konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gebeliği etkileyen sağlık durumları ve hemşirelik konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Doğum sonu bakım konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Doğum sonu dönemde riskli durumlar konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin değerlendirilmesi konulara yönelik genel konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav(YazılıSınav/ Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa CevaplıTest, EşleştirmeliTest) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav(YazılıSınav/ Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa CevaplıTest, EşleştirmeliTest) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:56