HML314 İlk Yardım/acil Bakım Hemşireliği

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML314
Ad İlk Yardım/acil Bakım Hemşireliği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İlk yardım ve acil bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, toplumu bilinçlendirme, triyaj yapabilme, ilk yardımı ve acil bakımı en iyi şekilde uygulayabilme, yönlendirebilme ve organizasyon yeteneğini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Afetlerde bakım ve ilk yardımın yanında acil bakımı da kapsayan temel kavramların öğrenilmesi, kazazedenin ilk yardım girişiminin yapılabilmesi ve acil bakımının yürütülmesi, homeostazisin sürdürülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve teknik laboratuvar ortamında kazandırılması.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenci derse önceden hazırlıklı gelir.

Kaynaklar

Sağlık Bilimlerinde İlkyardım

Notlar

Sağlık Bilimlerinde İlkyardım Bir bakışta acil hemşireliği


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1.Bir acil hastasının uzmanlık düzeyindeki kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla acil bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygular, uyguladığı bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
ÖÇ02 Acil hemşireliği alanında bilimsel bir araştırma planlar, uygular ve elde ettiği verileri analiz ederek rapor eder.
ÖÇ03 Acil hemşireliği alanına özgün en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergide yayınlar.
ÖÇ04 Acil hemşireliği alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
ÖÇ05 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlk yardıma giriş. Acil bakım, yönetimi ve yasal yönleri okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Acil hastasının fiziksel tanılaması. Acil bakımda önceliklerin belirlenmesi(triyaj) okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Temel ve ileri yaşam desteği okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Kanamalar ve şok okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Bilinç bozuklukları, yaralar okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Pansuman ve sargılar okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Travmalar okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav yazılı sıbav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kırıklar, burkulmalar, çıkıklar okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Yanıklar, donuklar, elektrik çarpması okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Sıcak ve güneş çarpması, boğulmalar, radyoaktif maddelerle yaralanma okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Zehirlenmeler, hayvan ısırma ve sokması, yabancı cisim kaçmaları okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Nörolojik, kardiyovasküler ve pulmoner acil durumlarda bakım okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Metabolik ve gastrointestinal acil durumlarda bakım okuma, örnek vaka Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Çevresel acil durumlarda bakım okuma, örnek vaka Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:13