Genel Bilgi
Kod | HML433 |
Ad | Halk Sağlığı Hemşireliği (Intern) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-8 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Hakan ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Halk sağlığı hemşirelik biliminin temel bilgi, kavram ve ilkelerini, toplumun sağlık gereksinimleri, ülkenin sağlık bakım sistemi ve Yüksekokulumuzun felsefesi doğrultusunda kullanabilen, sağlığın ve hastalığın her aşamasında profesyonel hemşirelik rollerini üstlenerek, birey, toplum grupları ve toplumun sağlığını geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan hemşire yetiştirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliği biliminin temel kavram ve kuramları doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Halk sağlığı hemşiresinin temel uygulama alanlarına (aile,okul,işyeri,yaşlı bakımı ve evde bakım) özgü rol ve fonksiyonlarını tanıtır.
Dersin Ön Koşulu
HML323 Halk Sağlığı Hemşireliği dersini almış ve başarmış olmak
Kaynaklar
Erkin, Ö.,Kalkım, A. & Gül, İ. . (2021). Halk Sağlığı Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi. Tanır, F., & Demirhindi, H. (Eds.). (2020). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Erkin, Ö.,Kalkım, A. & Gül, İ. . (2021). Halk Sağlığı Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi. Tanır, F., & Demirhindi, H. (Eds.). (2020). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Akademisyen Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını açıklar, ve bu kavramları Halk Sağlığı Hemşireliği uygulamalarına yansıtır. , |
ÖÇ02 | Bulunduğu bölgedeki toplumu tanır, değişen sağlık bakım gereksinimlerinin farkedebilir, öncelikli sağlık sorunlarını belirler |
ÖÇ03 | Ana çocuk sağlığı, okul sağlığı, iş ve işçi sağlığı,çevre sağlığı ve toplum ruh sağlığı hizmetlerine yönelik hemşirelik işlemlerini bilir ve uygular, |
ÖÇ04 | Toplumda sağlık açısından riskli grupları belirler ve bu gruplara koruyucu sağlık bakımı uygular |
ÖÇ05 | Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim programı yapar, uygular,değerlendirir. |
ÖÇ06 | Halk sağlığı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ07 | Halk sağlığı hemşireliği ilkelerine ilişkin yönetim ve denetim ilkelerini ve halk sağlığı hemşiresinin işlev, sorumluluk ve görevlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık Düzeyleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiyede Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiyede Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Devamı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toplum Sağlığı Hemşireliği Süreci | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplum Sağlığı Hemşireliği Süreci Devamı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bağışıklama Hizmetleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fiziksel Sosyal Rehabilitasyonda Halk Sağlığı Hemşireliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aile Planlaması ve Danışmanlık Eğitimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş Sağlığı ve İş güvenliği Hemşireliğı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Meslek Hastalıklarıi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çevre Sağlığı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yaşlı Sağlığı Hizmetleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 27 | 27 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 54 | 54 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
AKTS | 8 AKTS |