HML433 Halk Sağlığı Hemşireliği (Intern)

8 AKTS - 1-8 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML433
Ad Halk Sağlığı Hemşireliği (Intern)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Hakan ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Hakan ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Halk sağlığı hemşirelik biliminin temel bilgi, kavram ve ilkelerini, toplumun sağlık gereksinimleri, ülkenin sağlık bakım sistemi ve Yüksekokulumuzun felsefesi doğrultusunda kullanabilen, sağlığın ve hastalığın her aşamasında profesyonel hemşirelik rollerini üstlenerek, birey, toplum grupları ve toplumun sağlığını geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan hemşire yetiştirmektir

Dersin İçeriği

Bu ders, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliği biliminin temel kavram ve kuramları doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Halk sağlığı hemşiresinin temel uygulama alanlarına (aile,okul,işyeri,yaşlı bakımı ve evde bakım) özgü rol ve fonksiyonlarını tanıtır.

Dersin Ön Koşulu

HML323 Halk Sağlığı Hemşireliği dersini almış ve başarmış olmak

Kaynaklar

Erkin, Ö.,Kalkım, A. & Gül, İ. . (2021). Halk Sağlığı Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi. Tanır, F., & Demirhindi, H. (Eds.). (2020). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Akademisyen Kitabevi.

Notlar

Erkin, Ö.,Kalkım, A. & Gül, İ. . (2021). Halk Sağlığı Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi. Tanır, F., & Demirhindi, H. (Eds.). (2020). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Akademisyen Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halk Sağlığı ve Hemşirelik Biliminin temel kavram ve kuramlarını açıklar, ve bu kavramları Halk Sağlığı Hemşireliği uygulamalarına yansıtır. ,
ÖÇ02 Bulunduğu bölgedeki toplumu tanır, değişen sağlık bakım gereksinimlerinin farkedebilir, öncelikli sağlık sorunlarını belirler
ÖÇ03 Ana çocuk sağlığı, okul sağlığı, iş ve işçi sağlığı,çevre sağlığı ve toplum ruh sağlığı hizmetlerine yönelik hemşirelik işlemlerini bilir ve uygular,
ÖÇ04 Toplumda sağlık açısından riskli grupları belirler ve bu gruplara koruyucu sağlık bakımı uygular
ÖÇ05 Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim programı yapar, uygular,değerlendirir.
ÖÇ06 Halk sağlığı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
ÖÇ07 Halk sağlığı hemşireliği ilkelerine ilişkin yönetim ve denetim ilkelerini ve halk sağlığı hemşiresinin işlev, sorumluluk ve görevlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Halk Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sağlık Düzeyleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiyede Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiyede Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Devamı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toplum Sağlığı Hemşireliği Süreci Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toplum Sağlığı Hemşireliği Süreci Devamı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bağışıklama Hizmetleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fiziksel Sosyal Rehabilitasyonda Halk Sağlığı Hemşireliği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aile Planlaması ve Danışmanlık Eğitimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İş Sağlığı ve İş güvenliği Hemşireliğı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Meslek Hastalıklarıi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çevre Sağlığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yaşlı Sağlığı Hizmetleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 27 27
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 54 54
Toplam İş Yükü (Saat) 193
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,72
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:34